AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
670

Jag blev stoppad i 200km/h...

Igår skulle jag hämta lite grejor på ett ställe som stänger 16,30 när jag hade två mil kvar så var kl 16,15 så jag drog på lite...
Rätt som det är går det ut en silverfärgad V 70 jag bromsar blinkar lite han går in jag kör förbi.
Kollar om han hänger på men det är lugnt, men sen ser jag honom komma efter i högfart.
Jag lägger mig då i höger körfält när han är jämsides visar passageraren upp ett polisleg.
Jag stannar på vägrenen ut kommer två rosenrasande poliser, TROR DU ATT DU ÄGER MOTORVÄGEN GAPAR HAN....
Jag svarar lugnt att det var dumt gjort jag har lite bråttom, han skäller lite till säger sedan att jag kört i 200 och de gett order om vägspärr....
Sedan säger han att jag skall ge min fru 2500 kronor för böter och ger mig en muntlig "skarp varning"
Jag svarar att det är svårt att hålla högerfoten i styr i en sådan här bil...
För även om du kör som en flyktbil så är du ju trevlig säger han och går sin väg....

Gissa om jag har tur....

Visst det var inga trafik poliser men de var två och hängde på en bra bit så de kunde dragit mig inför rätta om de hade velat...

Med ny vattenpump mm... :-)
Bra att ha tur ibland. :-)

/Micke
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Vilken story! Köp en trisslott när du ändå simmar medströms :-))))

Trevlig helg!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
kilen: Puuh......jag gissar på att du hade lite hjärtklappning när du stannat? ;)

__
Länk
Hårda män blir inte nervis för småtjafs....(säkert ;-))

chrille70
Hann du fram i tid då? :)

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Otroligt att poliserna är så otrevliga, de ska ju bara sköta sitt arbete och inget mer.

//Schnitzer
Espen
Schnitzer:
När man ligger i 200 så är det klart dom tjurar! Men det är ju skit samma egentligen för vi blir ju tjuriga så fort vi ser/känner lukten av farbror blå... =)

Kilen:
Vilken otrolig tur, tänk om jag kunde haft det... då hade jag haft mitt kk nu. Men men det är bara en månad kvar av spärr tiden! =))))

Alla:
Morsan blev stoppad förra vecka i 147 på 90 väg. En lite äldre man på mc. Mamma förklarade lungt att hon hade varit och kollat på hund och hade lite bråttom hem och att hon hade helt glömt bort hur fort det gick... 900 spänn i böter! Fan en annan hade ju varit rädd för stryk nästan =)

-Eppe-
Born2XLR8
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
kilen
jävla tur
vissa har inte den turen
jag va på väg ner till min vänn i malmö för att kolla på hans nyköpta Viper 2000modell, så jag o brorsan tog självklart min RT/10a innan "hellsinborg alla ni som kört till vallåkra" vet att den vägen e bra bred på många ställen därför kan man piska bilen rikligt .
självklart gjorde jag detta,,,jag körde om två lastbilar o vad gömde sig mellan de???en polis bil, men jag låtsades som inget o körde vidare ,lite längre fram kolla jag i backspegeln o ser att de inte följde efter ,så jag piskar mina 400hk o drar iväg..ca 8km längre fram skulle jag stanna vid en tapp o pissa , vilka tror du inte hade kört ikapp mig??precis när jag ska svänga in till macken blinkar de till mig,,o jag stannartill i macken, då visar det sig att de hade "mätt" mig i 8 km, de hade fått köra duktigt för o komma ikapp
men de inte trevliga minsann, först va de intresserade av bilen ,så jag tänkte att det kanche ordnar sig om man e trevlig o visar de motorn o grejer ,men icke sa nicke ,2000i böter o adios körkort..men men det e överklagad ,

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Kilen
Kan bero på att dina +130kg inger lite respekt även hos snuten :)
//Marin
>> Marin haha....
Tack för den passningen....
Visserligen blir det mycket mat o bänkpress men sååå tung är jag inte (ännu) ;-)
Men din gissning tyder på att du träffat mig?
Var?
När?

>> Kevin:
Vad för slags polis stoppade dig?
Radiobil?
En del av min tur bestod i att de hade en hyrbil utan utrustning tror jag...

Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
det va en riktig blå/vit Vovlo du vet,
det roliga va att jag skoja lite med de o sa att jag hade trimmat bilen mm
o då ville den ena såååå gärna se på motorn så självklart fick han se det o han menade att han kunde se att det va modiferingar mm,
men i själva verket så hade jag inte trimmat bilen jag hade bara köpt k&n filter hos peter på germanica auto
heheheh
det va kul så länge det varade ,får svar från läns på måndag om kortet

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
Conny Sonnysson
Kilen: Det syns ju på bilden i användarinfon att du är inte klent byggd precis.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Kilen
Nej, vi har inte träffats, men du har lovat ett fritt träningspass nästa gång jag kommer till Gbg.
Om inte bilden är fotoshoppad, så kan man säga att du inte lider av anorexia iaf:)

Mvh
Marin +0,1t
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Alla riktiga BMW fahrer är väl med i "decitonklubben" ;)

Mvh Janne.
Bilden? visst f-n tänkte inte på det nä......

Visst Sveriges enda motionsanläggning med rabatt till de som visar upp sin BMW nyckel...

www.aero.se

Espen, fick din morsa bara 900 kr i böter? Med 147 på 90 väg?

Jag åkte dit förra måndagen, körde 132 på 110-väg och fick 1400 kr. Lurade korvbuken upp mig helt eller vad är det frågan om?
Espens mamma var väl trevligare än du....;-)

Heh. Jag tyckte att jag var jättetrevlig faktiskt. Dessutom körde han efter mig i 1,6 km på motorvägen och jag blinkade vid alla filbyten. Jag borde ha fått lite rabatt för att jag var så duktig och blinkade. Men nej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.