|
|
|
|---|---|
|
Hej jag funderar på att 320i eller annan rolig ur e30 serien? Hur mycket ska man betala om man vill ha en bil i fint skick och inte en sönderkörd ungdomsbil som många gamla bmws är? | |
| 40 000:- får du en fin 325:a E30 | |
|
du kan få en fräsch 325 för mindre än 40 000:-...men då får man inte vara för kräsen...annars kan man ju få en 320 i väldigt bra skick mycket billigare och som är billigare att äga... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
| Vad ligger ca priset för en fin 320 då ? | |
|
Runt 20k. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Köp en 325a, tycker inte du ska köpa en 320 uscha vad tråkigt... Gå in och titta på min i galleriet den fick jag för närmare 30000:- lite dyrare och äga men det är det helt klart värt! Lycka till !!! Mvh Teres =) |
|
|
Tycker du borde få en 320 i bra skick för runt 20000. Det kan dessutom vara bra att börja med en 320 och sedan när man har fått lite kött på benen är det bara att avancera. Men har du tillräckligt med pengar så kan du ju satsa på en 325:a. Du bor nog prova ett par innan du bestämmer dig så du inte köper grisen i säcken. Lycka till... |
|
|
tycker du ska sattsa på en 325 direkt,helt klart mer bil än 320!! men sen så är de ju klart en ekonomi fråga... Men du kan lätt hitta en helt okej för 25.000:- men då brukar de inte va så mkt tillbehör å styling,då får du nog räkna me 30+ iaf... |
|
|
Köpte min E30 325i för 30'000, dock utan styling men perfekt annars, ingen rost o bara gjort 14'000 mil. Meningslöst o köpa 320 tycker jag. 325i går skitskönt. uschamejja va de går undan =) I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
Ja som Teres sa. 325:an är inte alls dum. Jag köpte min 325:a -87 för c:a 2 veckor sedan Den här alltså. Länk för 30 000 kr och den är i otroligt bra skick. Visst, någon rostfläck som måste fixas men annars i toppskick. Dessutom fick jag 4 st mycket fina fälgar på köpet som jag sålde för 7 000 kr. Så man kan ju säga att jag bara betalade 23 000 kr. Så visst finns det fina bilar för en billig peng. Har du råd att inte köra Tyskt? |
|
| Jaså kostar dom inte mer än 30000.- en fin 325? Jag hade räknat med 40000:-. Men vad ska man leta efter för fel när man ska köpa då? Är det lätt att hitta en fin 325 för 30000.-? | |
|
Du kan hitta en mkt fin 325 under 40000:- vet inte va din gräns för "fin" går men du får ju utgå från att de är en 10-15 år gammal bil du ska inskaffa... Va du ska kolla på när du köper är väl att kolla att inte rost finns,inga missljud från motorn,när du provkör att inga missljud finns,att finns + att kolla serviceboken mm...finns en mer detaljerd guide här på bmwpower om vad man ska kolla vid beg.köp! |
|
|
Ett tips är ju att inte köpa en sönderstylad ungdomsbil. Utan köp en helt original bil som gärna haft medelålders ägare eller äldre. Kolla så att den är fullservad! Så gjorde jag och jag är en mycket lycklig E30 ägare! Jag betalade 21000kr för 2,5 år sen! Köper man ett ex för 40000kr så kan man begära väldigt mycket av bilen! mvh |
|
sudden |
du kan få köpa min 325 ix -87 lite rost men går kanon fint.Fondmetall 100+ fälgar med 205/55-15 däck 1 år gammalt |
| Hur myket ska du ha för den då? | |
|
de där me full server är väll ändå lite överskattat? För att de ska va fullservet ska de va gjort på BMW-verkstad. då drar de iväg flera tusen för o få alla vätskor på fyllda och byta olja, de gör jag hellre hemma i garaget för en tusenlapp billigare.. visst en del servningar lär man ju göra, men jag gör så mkt jag kan själv.. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
Det som jag anser va viktigt o kolla är dom delarna som är dyra att byta! =) lite slitdelar måste man ju va beredd på o byta men kolla som sagt noga efter missljud o dyö. ta dej en riktigt lång tur me bilen så den blir varm o kör som en tok =) nej men kör ordentligt långt me den o se så att den funkar ordentligt.. VARNING!! kolla så att elsystemet är ok, att felsöka i ett skatbo är inte de roligaste (Pratar på EPA-erfarenheter) =) I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
sudden |
tja runt 26000:- borde man väl få |
| Har du bilder på den var bor du? | |
sudden |
jag har den på annons på bmw börsen där finns det bild,telefon nummer o allt annat jag bor i örnsköldsvik om du undrar något så får du gärna ringa.' |
|
12000:- gav jag för min E30 med 16 AZEV fälgar Even alcohol can bend the room... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.