AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
773

Hög Oljenivå?!

os
75
osten_53
528im -98
Vad kan hända med motorn om det är för hög oljenivå?

Och vad händer om om tiden för servicen gått ut?(=lysdioderna lyser inte). De 2 sista lyser för mej men jag anar att det kan vara ngt skumt. Dem 2 har lyst ett år nästan och jag har kört 1000mil med bilen.

BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Kan nog inte händ något allvarligt i alla fall om du hällt i för myckter olja. Förutom att det kan börja läcka olja lite varstans i motorn med följd att det blir skitigt m.m. och det är ju inte kul, så du gör nog bäst i att tömma den på lite.
Motorn mår inte bra att arbeta med högre oljenivå än normalt.
Enligt Förenade bil så förbränner bilen den högre oljenivån tills den är nere i normal nivå. De kan inte vara bra för katalysatorn.
Märkliga service intervall indikeringar kan tyda på mätarfiffel.
De du beskriver är hur som haver inte normalt. service intervallerna på din bil är 1500 mil.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
os
75
osten_53
528im -98
Om service intervallerna är 1500mil så torde det inte vara ngra problem eller? Med tanke på att jag bara kört 1000mil.
Är det bara att tömma lite olja alltså?

Tack för svaren
Japp. töm ut den överfödiga oljan.

Service intervallerna är ca 1500 mil beroende på körsätt.

Om de 2 sista dioderna varit tända de sista 1000 milen så är något fel.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
serben
i värsta fall så bakre packbox kommer o tryckas ut o då kan det kosta peng.

man kan inte ha bra bil o bra brud
Om den gula och röda dioden lyser så betyder det att du har gått över tiden för när service ska göras. De kommer att lysa till du nollställer dem.

/T.P.
Länk
os
75
osten_53
528im -98
T.P: Ojdå!!!!!! det har den gjort ett tag. Det kanske kan vara problemet till att bilen dog under färd på E4:an förra helgen. Det kan kanske bli dyrt då? Vadkan ha hänt med motorn då? Skurit sej eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.