|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag körde jag från Växjö till Lund och precis när jag kommit utanför Växjö hörde jag ett knackande ljud ungefär som om någonting satt löst under bilen, jag provocerade bilen genom snabba korta rattrörelser, varje gång jag svängde ratten åt vänster kom det knackande ljudet, fick en känsla av att det var något glapp, ju längre söderut jag kom ju mer ökade knackningstakten, till saken hör att jag förmodligen har problem med lager ingående axel i växellådan. Kan detta härledas dit eller är det något annat? | |
|
525 1989 lömde jag att skriva.. |
|
|
Tack för hjälpen gott folk denna frågan verkade ju inte speciellt rolig att svara på......... René |
|
|
Ha lite tålamod...tror du dom killarna/gubbarna som kan svara på din fråga sitter på forumet dyngnet runt eller? |
|
|
Sorry bara lite orolig för vad f.n det kan vara!!!*L*, inte meningen att verka vara kaxig......... |
|
|
knckand eller klonkande ljud tror det kommer från framvagnen, vågon som vet??? |
|
|
Ett tips är höger framhjulslager. Test1: tag tag i överkanten på hjulet och "vicka i sidled", lyssna/känn efter glapp. Test 2: lyft upp bilen och sätt fart på hjulet, lyssna. Kan naturligtvis vara diverse andra saker i framvagnen, tror inte det är ditt växellådslager mvh MW-Guru |
|
|
Hej! För ett antal år sedan så köpte jag en bil av en kompis.(Saab 900). Några dagar efter det att jag köpt den, så fick jag ett knackande ljud på höger sida fram. Men det lät bara när jag svängde vänster.Det visade sig att hjulet satt helt löst. Han hade bytt drivknut och glömt att skruva fast hjulet... Man kan också ha kul med en 520 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.