|
|
|
|---|---|
Bmw ludde |
Hej har problem med fläkträmmen, har testat det mesta, men inget har hjälp. Den gnisslar aldrig när motorn är kall, det börjar efter ca 15 min körning. Har teorier om att det är vattenpumpen eller generatorn som har börjat "spöka", men som sagt bara en teori. Vad tror ni det kan vara, tacksam för svar. Mvh. Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
| du ska nog inte oroa dig det är ingen vattenpump eller generator det är rätt så vanligt på E36 | |
Bmw ludde |
Vet i fan va jag ska göra, det är så irriterande att höra. Och pinsammt, ska höre med nån bmw mekaniker om dom har nån aning om vad det är. Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
|
ett tips har du kollat kedjesträkaren? |
|
Mattan |
Har du bytat rem nyligen? Om inte gör det. Tidens tand gör dom lite hårda och osmidiga vilket gör att dom gnisslar-skriker. Kostar inte så många kronor. |
|
Jag fick byta vattenpumpen för inte så länge sedan. började gnissla som fan sen brast den, men som sagt det behöver inte vara den. Min gnissla fortfarande, ska byta remmen också såg att den var dålig. Så jag är ganska så säker på att det är något utav att. Om vattenpumpen är dålig är ju lätt att kolla upp. Mvh: Ste Ste |
|
Bmw ludde |
Har bytt rem och inget hjälpte, har även testats crc remspray men till ingen nytta. Kevin M roadster: Menar du att kjedjesträckaren inte spänner tillräckligt ? Den spänner bra. Ste: Ndra om det är vattenpumpen, den gnisslar aldirg i börjn som sagt. Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
| Prova att ta bort remmen när motorn är varm, dvs då den gnisslar som mest. Snurra lätt på remhjulet till vattenpumpen. Gnisslar det nu är det vattenpumpens tätning som börjar att ge upp. Prova också generatorn, spännrullarna och spännmekanismen så att den spänner som den skall(hydralisk). | |
|
läs i följande sträng, jag tror att mina lager i generatorn är slut Länk |
|
Bmw ludde |
Ska testa detta imorgon, återkommer med svar Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.