|
|
|
|---|---|
| hej alla någon som vet vem som har en carbonsvart m5 e39 i stan stocholm den är så fettsenkt bilen är orginal och mycke diskret inga emblem va den är snyg | |
|
hur kan en M5:a vara diskret? /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
| Säljaren som jag köpte min bil av hade nån månad tidigare haft en kund som köpte en M5, tog bort stötfångaren fram o bak och bytte till 5-serie standardkomponeneter, plus tog bort 3 av 4 blås så att det inte syntes på det sättet heller, till sist tog han bort alla emblem på bilen som det stod M5 på. Så visst kan en M5 vara diskret =) | |
| Ursäkta en dum fråga, men ha inte fronten på M5:an någon funktion i kylning och luftintag? Har inte heller utblåsen ngn påverkan på prestandan, självklart fattar jag att inte jag får mer effekt av att sätta på två utblås till, men bilar med 4st lär väl knappast gå speciellt bra med bara ett? | |
|
Beror ju på hur stort det utblåset han har kvar är :) Om du ser en bonn trimmad 240 med 5" utblås så lovar jag att den inte går bättre än med 2" /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
| Fråga inte mig hur dem löste det tekniska, jag vet bara att han fixade så det såg ut som en vanlig 520/525, och som jag förstod det så var det så att han lät verkstan fixa det innan han hämtade ut bilen... | |
chrille70 |
Hade det inte varit billigare att köpa en 520 och byta till M5 transmission? Vet inte om det är tekniskt möjligt eller svårt, en tanke bara :) |
| Troligtvis :) Enligt säljaren ville han ha prestandan men inte få den stulen en gång i månaden ;) | |
| Låter som en bilsäljaranekdot :) | |
\\\M 325i ZENDER/// |
jag blir ledsen när jag läste vad han hade gjort med m5an:( illllllaaa... FD, ///lila ljus\\\ |
|
Behöver väl inte ha rivit bort avgssystemet? Kan ju "bara" ha dölj dem på klassiskt dieselmanér ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
Conny Sonnysson |
Jag tycker det är helt rätt att göra så. Iofs så ser m5:an maffig ut original. Drömmen hade ju varit att ha en ej nedlackad alpina b8 sedan eller touring helt fri från alpinamärken och ränder. Pricken över i:et på en sån bil hade varit ett 320-märke där bak. :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.