AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.685

passagerarstolen trasig på min beemer

To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Vajern som gör att stolen åker upp när man drar i spaken(när någon ska in i baksätet) har gått av..

Nånn som har haft liknande problem?

Vad ska man göra ? gå till bmw verkstan?'

Snälla svara

Länk
på e30 är det så att man kan ta av baksidan på stolen så att man kan haka i den där vajern....

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Hela min stol håller på att kolapsa :)
Någon som har skruvat isär hela mekaniken som kan ge tips på hur man fixa dels stegen för rygginställningen och upp o ner funktionen. Är det verkligen värt besväret eller ska jag fortsätta jaga en ny?

Todde
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
Min stol gock inte å fälla upp för vajern hade gått av.
Bara å plocka ur stolen, bort me baksidan å greja lite.
Man ser själv hur d är.
Tar inte så värst lång tid
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Tyvärr var det inte så enkelt :(
Jag skruvade isär den och kollade men såg inget fel på den alls.
Höll på i 1.5 timme men kunde inte se var felet låg.
Så nästa steg blir väl att dela på röret som går genom hela stolen och se om det är av ... men är det av så vad göra på en södag :) Skruva ihop och vänta på att man får tag på ett rör och åter igen skruva isär :) Nej så kul är det inte... Så jag jagar nog ifatt en ny stol eller inredning, för klädseln är trasig i mitten också. Men det är väldigt svårt att hitta stolar till denna bil.
Har haft en hel drös med BMW bilar men aldrig haft problem med förarstolen, varken mekaniskt eller att dom har varit trasiga i klädseln.

Todde
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Men jag har bmw orginal sportstolar

på dom är tyget i stolen fasthäftat i plastsaken på baksidan.

Är bmw verkstan det enda rätta?

Länk
ma
272
marbjo
325cab-91
hade en 318 en gång i tiden där kollapsade förarstolen helt massa stag som hade gått av gick inte att justera stolen överhuvudtaget mendet va bara att plocka isär stolen och svetsa ihop alla stag igen funkar fortfarande!!

Länk
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
he he he ...
Har hittat en skinninredning för 3000:- :)
Alla mina problem med den jävla stolen är väl över :)

Todde
Visa användare
26
krejsy
318iS Coupe -93
Hoppar in på den här tråden istället för att skapa en ny.

Min stol är liite jobbig faktiskt..Har problem att justera benlängden. Så när man gasar på kan man åka bak..Inte så kul om man står i en uppförsbacke..=/ Likadant när man bromsar så åker man in i ratten med knäna..Har fått till det lite genom att höja stolen. Då hakar det i bättre på nåt vis, men man måste ändå vara lite försiktig o hålla "emot" när man kör..

Så det enda som gäller är att plocka isär stolen o svetsa som marbjo säger?

Jörgen
Skruva ur stolen o kolla först VAR vajern gått av...Ja hade sån himla tur att den hade gått av precis i änden under stolen o inte i ryggstödet så ja skarva helt enkelt vajern med vanlig cykelvajer samt skarvstycken som man använder till modellflyg,det funka o passa perfekt!!
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
Tommy: Jag har oxå samma problem som dig med stolen,har försökt skruva loss plastkåpan som sitter bak men den sitter f*n,vill inte dra för hårt heller,då kan ske hela kåpan pajar!

Ska försöka skruva loss stolen ur bilen först,det är kanske lättare på¨det sättet.
Någon som vet kanske??

Hör av dig tommy om det fixar sig för dig så kanske du kan hjälpa mig då,

Tack på förhand
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tommy o Marconi: Har samma problem och har försökt skarva vajern nere under stolen men fick ej d att klara belastningen när man drog o spaken. Hade stolen ute och har även försök lite med att montera av bakstycket men slutade då jag ej ville ha sönder det. Har ni inhandlat en ny org. vajer eller? Vet ni vad den kostar.

Mvh Jimmy

Länk
Si
765
Simon01
120dM -08
har dåliga erfarenheter både när det gäller E30 och E36, glappiga ryggstöd verkar inte så ovanligt.
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
hej

lyfter denna tråd... eftersom ja har samma problem...

Tommy lyckades du får loss baksidan?? min vajer har gått av inne i ryggstödet.. snackade på bmw å de ville ha ett par tusingar,, gick lika fort som ja kom..

kommer man åt om man tar bort sätet?? typ underifrån??

tacksam för svar :-)

Min pärla :-)

Länk
Pa
67
Patrik141
325iA Coupe -92
men hur får man loss ryggstödet, jag har samma problem men jag har inte lyckats få loss ryggstödet...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.