|
|
|
|---|---|
|
Var är det bäst att placera pallbockarn om man ska in under bilen? Det finns ju något som man skulle kunna tänka sig precis bakom framhjulen (någon typ av rektangel historia). Men jag tycker det ser lite klent ut, det vore ju inte så kul om pallbocken dundrade in i bilen när man ligger under. Kanske står i instruktionsboken (saknar den). | |
|
det som jag tycker är så himla bra med e36 är att du kan lyfta bilen så enkelt i listerna, bara plocka bort pluggen och sätta dit domkraften och snurra upp bilen :) precis som på mercedes, en smart konstruktion! |
|
|
HandsfreE: När du skiftar från domkraft till pallbockar så kan du väl inte använda samma yta? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Funkar det att sätta pallbockar där på en E30 da? | |
|
Domkraften får man la sätta någon stans mitt under bilen eller. Om någon vet något som är lämpligt att lyfta i där med så säj till bara. |
|
|
nej "dumper" det kan man inte, eftersom du sticker in domkraften i själva sidolisten och lyfter med hjälp av de upp bilen på 4 olika ställen höger bak fram, vänster bak,fram ( e36) |
|
| ingen om har en bild underifrån på en E30 eller nåt så man kanske kunde märka ut eller nåt? | |
|
Brukar lyfta på diff klumpen i bak och sedan ställa pallbockarna på tallrikarna precis framför bakhjulen! |
|
|
fram sätter du pallbockarna i den fyrkantiga förstärkningen precis innanför listen och bak ser du ju lätt var du kan sätta dem.. lyft på bakaxel alt. framaxel... |
|
| om fyrkanten är lite dålig (litar inte riktigt på den) är det ett alternativ att sätta pallbocken i listen då? | |
|
om du menar fram så är det inget jag rekommenderar... de är väldigt lätta att böja och är de rostiga så blir det inte kul! de kan ju se dåliga ut men det är ju förstärkt där.. mina ser inte särskilt bra ut heller men det gick alldeles utmärkt igår iaf! |
|
|
på e30 är det skitlätt.. precis bakom motorn sitter där en balk som är bra att lyfta i, där sätter man även pallbockarna.. bak så får man ta sig en bit in...framför diffen finns även där en balk där man lyfter...du ser när du ligger under bilen.... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
320-325 |
jag brukar inte lyfta upp bilen på som där fyrkanterna dom är för klena, på min bil har dom blivit sönder rostade men att lyfta upp bilen på framvagnsbalken funkar skit bra om man har nåt mjukt under pallbocken eller domkraften.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.