|
|
|
|---|---|
|
Det är så här jag ringde precis på en Bmw 535 års 90 16500mil. för 33000:-. Killen som säljer bilen sa att en ventil knackar när man kör på ettan och tvåan jag behöver allså byta den om jag ska köpa bilen men kammen skulle var ok sa han. Nån dom vet var detta kostar ? 3500:- sa han | |
|
Ventil knackar?? Antingen är ventilspelet felaktigt på en ventil..Eller så är en(minst) av kamnockarna sliten(mest troligt)=Byte av kamaxel+div slitdet. nödvändigt inom en snar framtid.. TROLIGEN är kamaxeln,vippor mm slut trots hans påstående om motsatsen. Motorn skall inte "knacka" om den är fräsch och 3500kr tror jag bara räcker till själva kamaxelinförskaffandet(inkl vippor) , EJ arbetet.. En total topprenovering kostar väl i storleksordning 15-20 tusen. Kamaxelbyte enbart kanske 10'-12'på v-stad. Kamaxelnockarna kan du väl kolla själv ,dvs ta bort ventilkåpan och checka varenda nock genom att dra runt motorn allt eftersom med växel i och s.k. "knuffningsteknik" :) Känn sedan på varje nock efter grader eller okulärt ,brukar synas med blotta ögat. Mvh Janne. |
|
|
Alla som försöker sälja 3.5:or som "kanske behöver ventiljusteras", "tickar lite" eller "har en sliten vippa" är blåsare! Det är så vanligt att man mår illa. Jag tror jag har varit utför det ett tiotal ggr. Förmodligen gör många ett försök att sälja efter att ha fått 20" kr domen från sin verkstad. Svinigt. Hälsa honom att du vill att en verkstad bekräftar detta så tystnar han säkert. Har inte bilen kvitton på topprenovering och har gått mer än 20" mil hade jag tvekat. För eller senare är det dags. Alternativet är att göra jobbet själv, då kan det bli överkomligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.