|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var och körde lite med bilen igår då den stått still pga taskig koppling i en vecka. Märkte att bilen är väldigt nervös på vägen, minsta lilla ojämnhet på vägen och bilen ändrar körriktning. Jag vet att bilen blir spårkänslig med 225or runt om men detta känns lite väl mkt. Bilen vibbrerar lite lätt vid 100 km/h. Sen drar bilen lite lätt åt höger vid gaspådrag och drar åt vänster när man släpper gasen och motorbromsar. Jag upplevde det hela som att ju kraftigar acc. desto mer drar den åt sidan. Man måste köra i motorvägsfart för att kunna känna av dessa symptom. Jag vet att mina stabilisatorstag är slitna, (kommer att beställa nya snart). Nu undrar jag om det är så att det är stabilisatorstagen detta kan bero på eller är det tvärbalksbussningarna bak (dvs scilent blocken, därav vibrationerna) eller kan det vara ngt annat? | |
| Tja!! Har kört med dåliga silentblock i ca ett år,,riktigt dåliga,,Mek-killen på verkstan fattade inte hur den kunnat gå igenom besiktningen!! Sista 4-5månaderna så var jag "sjösjuk" varje gång jag åkte med bilf-n,,den spårade på alla vita markeringar på vägen,minsta lilla vindpust,eller inget alls,,,fick bilen o dansa på vägen,,,efter bytet det som o köra en ny bil!! enda problemet nu e att mina vibrationer i framvagn har flyttats från 90-100km/tim till 110-120 ...Suck** | |
| Jag får byta de bussningarna helt enkelt... tack för hjälpen! | |
| Förresten, är det ngn som vet vilka symptom slitna stabilisatorstag ger? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.