AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
948

Går det att renov Ac kompressor till E39?

storken25
I sådant fall, vart får man tag i renovsats någonstans???
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Enigt BMW i Mölndal finns inga lösa delar att köpa, har någon ett förslag, mottages det varmt.

BMW CS #5206
nd
80
nderz
530iT -01
Vad är felet på din?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Min polare på Bil& El köper delar till Ac från bla
Länk
samt nån firma som heter Henry Kristiansson Dansk ??
De renoverer Ac kompressorer ibland det ska även finnas utbyteskompressorer. En Ac kompressor ska inte kost mera än ca 2500 + moms.
Det går att renovera alla delar ska gå att köpa, men då ska man skruva själv för att det ska löna sig i de flesta fall.
Har just beställt en katalog till jobbet då vi är fordonsackriditerade på AC .anläggningar . Sitter nämligen sådan på de flesta lok.

///MVH Hasso
Länk

storken25
nderz:
Den låter lite illa ibland. Det är nog magnet kopplingen som är lite kass.......
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Min låter också illa (skramlar), och går lite trögt runt om man drar runt den för hand, i jämförelse med min svärfars 1 år gammla 520
Är magnetkopplingen den mekanismen som griper in när AC:en är igång, och kan den paja helt om man använder den trots missljud. Det verkar ju finnas en del experter här, går man till en kylfirma vill dom bara byta ut grejorna för ett antal tusenlappar.

BMW CS #5206
nd
80
nderz
530iT -01
Magnetkopplingen är bara en maget som blir magnetisk när den får spänning den kan inte avge något rasslande ljud.
Men däremot om lagret är dåligt så behöver det inte skrammla medans den snurrar utan belasting men när magnetkopplingen slår till och drar runt hela kompressorn så skrammlar det.
Crister: den ska gå lite trögt att dra för hand

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.