|
|
|
|---|---|
per |
Har köpt en importerad 324TD och någon gång har baklåset bytts ut ( dvs stämmer inte med den orginal nyckel som jag har ) några tips på vad jag kan göra eller måste jag byta ut låset, i så fall är det någon som har ett sådant med nyckel. E30 -88 |
| Min E30 har samma problem, baklåset går inte att låsa, har pratat med den tidigare ägaren, han sa att det inte var bytt och att det funkat för honom. Måste vara ett vanligt fel på E30. Är du säker på att låset är bytt? | |
per |
nej men det räknade jag kallt med. Hur löste du ditt problem. |
|
Tja! jag har samma fel på Min M3 E30... enligt verkstad beror de på att jag har central-lås och därför har aldrig nyckeln använts i baklåset... därför har låset "rostat" ihop... /Jonas |
|
exup92 |
Troligtvis är det som Jonas säger. Låset kan kännas så stumt att man tror att nyckeln inte passar. Jag hade problem även på passagerar och t.o.m. förardörren på min bil. (ex-tjejen bröt av nyckeln, dessutom) Testa köpa låsspray och spraya upprepade gånger. Det funkade för mig. Lycka till! |
| Har inte lyckats lösa det. Köpte låsolja och smorde upp med hela flaskan, gav ingenting, det känns fortfarande lika stumt. | |
|
jag gjorde samma sak... men har inte låset använts på 12 år spelar de ingen roll... nytt kostar väl en 500-1000 kronor... min får sådant just nu... /Jonas |
|
per |
det är väl svårt att få tag på ett bra lås på skroten, de som finns där är nog minst lika igenhärdade |
| Ingen som lyckats lösa detta fenomen? | |
|
Köpte nya lås i veckan (båda dörrarna + baklucka), och det kostade mig 700 kr. Nämnvärt att veta är att min bil inte har centrallås. -<( ALPINA POWER )>- MVH Alecci |
|
per |
jag plockade ner låset ett tag efter jag la in inlägget. Det var bara att slipa och smörja de rörliga delarna i låskolven så att de lätt glider i sina lägen. Nu är det de låset som funkar bäst på bilen |
| Då får jag väl lov att plocka isär det... | |
|
har samma problem på min E30...kan röra nyckeln lite grann i låset (baklucka)...kollat jag inifrån bagaget så ser jag att låsmekanismen rör sig lite...hur skall man göra? plocka ner och smörja låter som en bra ide... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Fan! nu funkar inte min baklucka den är låst och kan inte låsa upp den. Det verkar vara ett vanligt problem på E30 men jag vet inte har i allfall inte haft problem innan och använde c-låset via bakluckan flera gånger men nu får jag inte upp skiten! Nån som har några ider. jag har inte testat spruta in olja ännu tänkte först det var kylan men nu är det ju ganska varmt och så den har väl hakat upp sig. En gång låste dörrarna av sig själv upp och ner. sitter centrallås motorn där bak? |
|
|
Hade samma problem med E34an..det är bara att spraya in W40 eller 5-56 el liknande med jämna mellanrum så löser det sig :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.