|
|
|
|---|---|
|
Hej! I dag har jag en Alfa Romeo 164Ts-89. Den vägrar att gå igenom besiktningen (handbroms vänster bak ur funktion) Och den kostar en jäkla massa pengar hela tiden som jag ej har, jag är student så jag får snylta på mina föräldrar vad gäller soppa och för dyra reparationer. Vilket är jobbigt. Så nu har jag en fråga? Vilken BMW skall jag välja E34 525 el 535? Vilken bil är driftsäkrast och roligast om vi bortser från soppa förbrukningen som lär vara högre på 535:an. Jag vill ha en körglad men ändå lite vassare bil, som skall vara hyfsat billig i drift och reparationskostnader och det skall vara en E34 för ca: max 25000:- Man vill ju ha ett humm om vad man skall satsa på så att det inte blir samma dyra procedur igen! Beemer-Tompa *PLATTAN I MATTAN* | |
|
jag hade köpt en 525.... jävla fin bil!!! Länk |
|
| En 535a för 25000 är ingenting att satsa på om du vill slippa lite tyngre reparationskostnader. Den driftsäkraste 525an är 24 ventilaren som kom 91 som också kan bli svårt att hitta ett bra ex för de pengarna. Mest körglädje får du helt klart med 535an. 535 är nog en utav BMWs driftsäkraste motorer. Vad du ska tänka på med 535an är kamaxeln som är dess akileshäl. | |
|
Precis, större motor = roligare Mvh Patrik |
|
Perkka |
Större motor= dyrare Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.