|
|
|
|---|---|
|
Har lånat en E39 med mobil i armstödet, den fungerar inte trots att det har satts i ett kort i den, den säger "sätt i kort" ?? Hörde att det fanns nåt tyskt system sominte fungerar i sverige, bilen är privatimport så risken finns, hur ser jag detta i så fall? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. | |
| testa att sätta i kortet i huvudeneheten till telefonen,som sitter i facket på vänster sida i bagaget.Hade själv samma problem. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska ev finnas en kortplats i basenheten "skuffen"?? som ska användas i vissa fall av vissa kort??. Om du använder den eminenta sökfunktionen så httar du uppgifter om detta nånstans. ///MVH Hasso Länk |
| Tror att det har att göra med att dagens kort är s.k 1,5-volts kort,och för att få det att funka med kortet i korthållaren under luren ska det va 3-volts kort,som inte lär va så vanliga idag. | |
|
Diskussionen om 3 resp 5V-kort har varit uppe många gånger. Jag har testat alla varianter i både lurhållaren och telefonen bak i skuffen, alla funkar ufb! Däremot kan ju alltid fel uppstå i nån av kortläsarna. FP |
|
|
Det är inte alltid det finns en "huvudenhet " att stoppa kortet i där bak. I min är det endast kortet i telefonen som gäller. Alltid först, inga stenskott! |
|
|
vi tittade lite snabbt där bak och det fanns en liten rackare som jag först missade, vid en snabb kik såg jag inget natrurligt ställe att peta in simkortet i. hur ser denna "huvudenhet" ut? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Svane: Isf har du ingen telefon. Det ÄR telefonen som sitter i skuffen, inkl kortläsare 1. I armstödet sitter manöverdelen, dvs luren med knappar och display, i hållaren till denna sitter kortläsare 2. Detta är standardutförandet, GSM-telefonen är ursprungligen en Motorola med lite modifieringar för BMW, det finns andra modeller men rätt ovanligt. pcdoktor: Slitsen för kortet är riktat bakåt (på E39) svårt att se men den finns där. FP |
|
|
Har haft samma problem det är t.ex. vodafone's sim-kort som inte fungerar (tror det heter sim-2 standard). Telia's kort fungerar däremot utmärkt iaf i min telefon. Dem andra operatörerna har jag inte testad. so long..! Stephan De som använder säkerhetsbälten lever längre! - i snitt 35 sekunder.... |
|
|
Skumt, jag har själv Vodafone inkl tvillingkort, båda funkar utmärkt. Kanske varierar med variant/årsmodell på telefonerna. FP |
|
|
Jag hittade en kortläsare i grunkan där bak i skuffen när jag kikade efter lite mer noggrannt. Har vi någon med denna konfiguration som bor i Malmö? hade varit kanon om man kunde testa utan att först teckan ett abb... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Som sagts tidigare, sök bland gamla inlägg jag med flera har haft samma problem. Om du vill prova funktionen, så kan du ju alltid köpa ett kontantkort, eller en adapter för små kort till stor hållare, skall visst finnas på Claes Olsson's. Det där med olika spänningar på olika kort är jag tveksam till om det är orsaken, tror snarare att korthållaren med tiden blivit lite sliten eller något. Själv körde jag först med ett kontantkort, och det var lögn i helsike att få det att funka under luren, däremot hoppar det igång direkt i korthållaren i skuffen. Nu har jag ett extra kort till mitt abbonemang, och det funkar på båda ställena. Båda korten är comviq och ungefär lika nya, det enda yttre som skiljer dem åt är färgen. Liten varning för att när du väl pillat i kortet i bagaget, så sitter det ganska bra, kan vara läge att utrusta sig med liten plattång för att dra ut det igen. |
|
|
Kan berätta att vi skaffat fram ett kontantkort från Halebop, tryckte i det där bak och samma sak, "kontrollera ditt simkort", prova att vända på kortet och VIPS gick den igång allt verkar fungera men vi skulle gärna vilja lära oss lite om telefonen och konfiguration av handenheten och bilens del så att säga. Finns det någon info på nätet eller har någon en del av en instruktionsbok i digitalt format? Eller är det som med E34 att BMW säljer instruktionsböcker till låga priser? och om dom gör det innehåller den även info om mobiltelefonen? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Det finns en speciell instruktionsbok på svenska till telefonen,har för mig att den kostade under hundringen hos BMW. Annars kan du gå in på www.bmw.de o logga in på "mein bmw" där finns dom flesta instruktionsböckerna,dock är dom flesta på tyska....... |
|
|
hittar inte "mein bmw" på Länk är det jag som är blind eller? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
| Kolla under "BMW Interaktiv",men du måste registrera dig där,men det är gjort i en handvändning..... | |
|
Instruktionsbok till telefonen kostar 75:- hos BMW group i mölndal i alla fall, kolla bara så att du får rätt bok, de har några olika modeller på telefonen att välja på, jag fick fel bok först och upptäckte att samma funktion som skulle ta mig till telefonboken enligt intruktionsboken, låste min telefon och gav mig mycket nöje innan jag lyckades låsa upp den igen:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.