|
|
|
|---|---|
320-325 |
har nyligen bytt motor i min 320 89´´ satte i en 525 motor 90´´jag koppladade ur alla kablar från 320 motorn och sen satte jag i 525 motor och använde 320 kabelhärva alltså 320 ens motorstyrning och sånt men efter det motorbytet så är det lite små fel typ att temp mätaren till kyl vattnet är död. jag kanske bara har glömt nån kabel men det är inget som jag ser eller vet. Och så pendlar tomgången ibland typ mellan 400rpm 1000rpm jag vet att 525 motorn inte va sån innan jag krockade men det kanske hände nåt när jag krockde med 525an. tacksam för nåt svar eller tips... |
patrick0209 |
Hej det som kan ha hänt är att blocket eller toppen fått en smäll när du krockade med din 525. eller så kan du ha glömt att kopla in tomgångskabelen MVH Patrick |
|
Blocket eller toppen fått en smäll??? Kan inte fatta hur du tänker då?,det ska inte ha någon inverkan på tempmätaren.Antingen så är det felkopplat eller så är tempgivaren trasig... hjorten |
|
320-325 |
ok men att det är något fel det vet jag....... men vad är tomgångskabeln för nåt samt hur VET man att tempgivaren är paj? |
|
Det kan man inte veta är bara att byta ut den mot en ny eller du kan låna en som fungerar och prova om det funkar i din bil. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.