|
|
|
|---|---|
|
ska man behöva ha den på 18 grader för att det ska bli kalt ? vad kan det vara för fel. på min V70 kan jag alldrig ha den på mindre än 20 garder, då frysr man ihjäl | |
Mattan |
Har själv haft både 850 o V70 och kan bara konstatera(tyvärr) att Bmw:ns klimatanläggning ligger efter,,,,,,,,. Vet inte om det ser lika ut i din 5-serie som i 3-serien. Luftutsläppen i mitten, har du en ratt under dom som man kan vrida mellan rött och blått? I så fall, har du den på rött (varmt) så kvittar det nästan hur kallt du ställer tempen, de blir inte speciellt kallt ändå, och vice versa. |
|
Du kanske skall kolla upp gasmängden i AC:n. Inga problem att få kyla, spelar ingen roll om du ställer in 16,18 eller 20°, detta är den sluttemperatur som det blir när kliman kylt (eller värmt) färdigt. Sätter du dig i en solvärmd bil så kommer det kyld luft även om inställningen är 28° på panelen (till att börja med). Sen kan du som sagt välja olika temp uppe i utblåsen och nere på golvet med ratten som nämns ovan. Sämre än i V850 kan jag inte riktigt hålla med om, tvärt om. Man kan visserligen blanda in friskluft separat i V850, men det var väl allt, iaf på den bil jag körde för några år sen. FP |
|
|
Hehe, Detta var ju läskigt ju! Jag heter "Nicke_W" på ett annat forum och har presis samma problem. Trodde nästan de var jag som skrivit tråden... |
|
|
Kolla att elfläkten framför kondensorn går samt att kondensorn inte är igensatt med en massa flug och getinglik, löv, barr och liknande. Jag hade dessa fel och gjorde åtminstone en AC-firma lyckligare med att låta dem tappa ur och fylla på kylmedium helt i onödan. På i alla fall min är man tvungen att bort främre kofångaren för att komma åt men det är förvånande enkelt så inget att tveka över. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.