|
|
|
|---|---|
|
Har efter massa fix med att fixa mer kylmedia, mätt tryck...konstaterat källan till problem med min AC........Fixa bort navelluudet!! På Ac automatiken finns en öppning ditt luften sugs in för temp kontroll. Om detta fönster/öppning/port är fylld med smuts (navelludd) kommer inte rätt mängd luft med rätt temp. in till systemet, varpå varmt blir FÖR varmt och kallt blir INTE kallt! Så fram med dammsugaren....och rensa!! mawi med friitöösen | |
|
mattemawi: var sitter denna öppning nånstans? tycker det där med att det blir FÖR varmt och INTE tillräckligt varmt känns igen... V8 rockar fett! |
|
|
Det sitter två räfflade fyrkantiga områden alldeles under knapparna för varmare/kallare på AC automatiken. Den högra sidan sidan sitter den en liten ljussensor i ena hörnet. Jag tror att endast den vänstre har ett luftflöde........ Efter denna lilla rengöring funkar oxo venilation av bilen när den stått varmt. Fläkten varvar up och kyler ut kupe' n och avtar senare sakta och lungt...... |
|
|
Måste bara framföra ett "Tack för tipset"....det blev som om man monterat in en ny anläggning...slår till och från, ökar och minskar....perfekt helt enkelt. ( Jag blåste bort mitt ludd ) Peo |
|
|
hmm, har undersökt saken och funnit att den förra ägaren måste ha spillt ut en skvätt läsk eller nåt från en burk som stått i hållaren. Såg ut som nåt klistrigt runnit in mellan räfflorna där. har försökt rengöra men utan att lyckas....... Och vad är den där ljussensorn till då?......nån som vet? V8 rockar fett! |
|
|
Elektronikrengöring brukar lösa upp gamla läskrester! Mvh |
|
| Det blir lätt "fel", stannade frusna vid en mack, köpte två koppar mackkaffe för att värma oss med, ställde kaffemuggarna i hållarna framför ovan nämda luddhål vilket fick till följd att AC'n trodde att plötslig tropikvärme rådde. Blev omvänd effekt så att säga. :) | |
|
TripleA. Denna ljussensor reglerar belysningen på instrumenteringen resp. belysning i mittkonsollen. Om du täcker sensorn med fingret och samtidigt kontrollerar ljusstyrkan så märker du skillnad. Vänligen Tommy NoFear |
|
|
jaha, oki, ska testa det...hade ingen aning om det. Står ju liksom inte i instruktionsboken precis.... *ut o rengöra* V8 rockar fett! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.