|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att byta bil till nästa vår/sommar. Första tanken var att sälja i höst och leta bil i vinter... Frågan är om jag tjänar på att vänta med att sälja tills nästa vår? Cabbar är ju lite mer attraktiva under den årstiden men samtidigt så blir den ju ett halvår äldre och vinterförvaringen är inte gratis... Hur mycket brukar priset skilja på en cab? Vår vs höst? /Fredrik | |
|
Priset skiljer ganska mycket faktiskt, jag råder sig att antingen sälja nu, eller avvakta till nästa vår. Dock så gjorde ju sommaren som var att alla båtpriser är skyhöga i år så det kanske är samma med cab-priserna |
|
19 man |
Ur köparens vy vet jag att jag gör den bästa affären i slutet på juli, då har alla de (privata) säljare som annonserat hela våren börjat bli desperata på att bli av med sina bilar, vilket medför ett bra prutläge trots att det är högsäsong. Senast jag köpte cabbe var det just i slutet av juli, sedan sålde jag den lagom till skolavslutningen... |
|
Tror att du kan få ut 20kSEK mer om du säljer i april än om du säljer i augusti. Sålde själv min i slutet av april förra året, det tog 3 dagar från annons till bilen var såld. Tror inte det är samma skjuts i augusti ;) |
|
Agge |
Håller med, vänta tills nästa vår. Tror som CoolBlueM3Coupe att du kan få ut ca 20' mer då. Men om du byter till en cab, kan du lika gärna sälja den under hösten, så slipper du kostnaderna under vintern+ att den blir äldre och så ligger caben du "köper" i höstpris. MVH //Agge _______________________________________________ Länk |
|
jag köpte min m3cab på hösten för 1,5år sedan och ska nu sälja den, men det värkar ganska trögt trots att det börjar bli säsong, det är ganska stor variation på priset på m3cabbarna så det är svårt å veta vad man ska ta för den.... |
|
|
Hmm, det tål att funderas på. Visst skulle det vara skönt att slippa bry sig om vinterförvaring i år men det kan ju vara värt besväret om man får 20' mer... Om jag skulle sälja bilen idag så skulle jag troligtvis få mer än vad jag gav för den förra våren :-) Hoppas att priserna ligger lika högt nästa år. Vad nästa objekt blir kan man undra... Troligtvis något med tak. Är sugen på M Coupé eller E39 M5. Eller kanske en Jaguar XKR? /Fredrik |
|
| fdahl: Bytte själv till E46 M3, inte alls dumt och en mycket mer kompetent bil som känns som en dröm. M5:an är inget dumt val och priserna ju OK för fina exemplar med en del mil men det klarar de ju. | |
|
fdahl: Om du ska sälja din bil borde det inte bli speciellt svårt med tanke på hur fin bilen och den perfekta färgkombinationen snyggt:)) ps.håll dig till Bmw |
|
|
OT: Vad syftar du på med navi här till vänster starre. Om det gäller mig vet du väl att jag lite känslig just nu ;) Det är kartbok som regerar ... |
|
|
CoolBlueM3Coupe: Det blir garanterat en E46 M3 i framtiden! Men just nu är jag sugen på antingen en tvåsitsig sportbil eller en lite större med V8 ;-) starre: Tack! /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.