|
|
|
|---|---|
|
Hur är det möjligt att oljemätstickan visar för mycket när jag har 7,5 liter,som det ska vara enl.boken??? Kan jag helt enkelt ha fel mätsticka??Bilen går som vanligt ,vad göra??? | |
PETER.O |
Hur vet du att du har 7,5L olja i motorn? Om du bytt olja o filter och sedan fyllt på 7,5L så blir det för mycket olja i motorn, för du får ej ut oljan ur oljekylare + slangarna till den. Peter |
| Ok,kanske fyllde på lite för mycket. | |
|
Finns väl ingen oljekylare till motorns olja!? Endast oljekylare till automaten, ob en bil har sådan. Låter konstigt.... Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
| Det kan bli kvar en del olja vid dräneringen, se till att tömma ur så att du inte har för mycket olja i motorn, det kan resultera i blåsta packningar eller packboxar med oljeläckage som följd... | |
|
Jag bytte filter & olja,fyllde på 7-7,5 liter ändå visar det ca halv litern för mycket.Den stod och "droppa"ur ordentligt,ca 1 timme. Verkar skumt va? |
|
svardska |
lukta på oljan! luktar den bensin så har du helt andra problem!!! |
| Jag brukar fylla tills det är lagomt på stickan, och sen kan man efterkolla efter några dagar... funkar rätt bra =) | |
Lillbjörken |
Har bytt olja 3ggr. Får bara i drygt 6,5 liter. |
| Då är jag inte ensam då,är det så att det är knepigare att få ur oljan ur V8:orna månne?Såg i senaste service kvittona att dom tagit betalt för 6,1 liter!!!En skillnad på nästan 1.5 liter,är det verkligen normalt??? | |
|
Hej Johan! Problemet kan helt enkelt bero på att det röret för olje stickan är av fel modell - ovanligt men kan vara det som är felet. Ibland händer även att stickansitter får lågt - också ovanligt - men kontrollera detta- Fyller Du rätt mängd sall stickan alltid visa rätt sedan Du efter olja/filterbyte kört moton så att systemet fyll. MVH Jan Holmberg Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.