|
|
|
|---|---|
|
Hade inne bilen i dag för åtgärd av min baklucka och fick på samma gång möjligheten att få bilen DIS testad. Främst för att min PDC tjuter och inte fungerar. Det visade sig att alla 4 givarna bak var hela men att felet består av att de inte får ström. Hur felsöker man en sån sak och vet någon var kablarna från givarna går någonstans i bilen och slutligen var boxen sitter? Länk | |
|
Stout: Fick du inte besked från Bmw där du gjorde DIS testet? |
|
|
Jo, jag fick beskedet att det var jordfel och ingen kontakt med givarna. Något mer gick inte att utläsa från DIS. Länk |
|
|
På min E34 sitter PDC-boxen till vänster bakom en av sidoluckorna tillsammans med styrdonet för dragkroken och antennförstärkaren. Ta en koll där..dom kan ju ha satt den på samma ställe även på E39. Mvh Patrik ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
På min E39 Touring sitter den till höger nedanför, bakom skyddet för säkringarna. Testade att plocka bort kontakten för givarna och den piper på. Nar jag bort den andra kontakten (strömförsörjningen?) så piper det inte men jag kan inte se att högtalaren är kopplad till själva boxen. Vad kan det då vara som felas eftersom jag får felsignal? Har ingen aning om hur PDC fungerar eller hur det är kopplat men det måste ju komma en signal från backläge. Är det någon som vet vilken väg strömmen går från backläge till PCD-box? Försöker felsöka men det är inte lätt när man inte vet hur det hela är draget. Kan det vara så illa att själva PDC boxen är defekt? Svårt att mäta när man är ensam för signalen i backläget är väl bara strömgivande så länge singalen tjuter, eller är den konstant på i backläge? Någon som vet och kan utveckla (hur det fungerar)? |
|
|
Ingen här som vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.