AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.300

Konstigt ljud, fläkt?

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena alla kunniga

När jag slår på tändningen på min bil (Z3 M Coupe) startar ett ljud som låter ungefär som fläkten! vad är det?
Sätter jag på fläkten i bilen så hör man att det inte är den utan någon annan/annat, men ljudet kommer från ungefär samma håll. Nu behöver det inte vara en fläkt, men det är något pysande eller vinande ljud (ungefär som en fläkt). Ljudet finns där hela tiden tändningen är påslagen och varierer inte med hastighet eller motorvarv.
Vad kan det vara????
Någon annan med Z3 eller M som har samma ljud???

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Kan vara bensinpumpen du hör, de kan ge ifrån sig surrande ljud ibland.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Är det enda förslaget????

Tror inte det är soppapumpen om det inte är en baddare till pump, låter ju som sagt som en kupefläkt.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Kan det inte vara kompressorn till AC:n som går igång? Prova att ha bilen på tomgång och slå av respektive på AC:n.
Kan det inte vara kompressorn till AC:n som går igång? Prova att ha bilen på tomgång och slå av respektive på AC:n.

///M
Oops, dubbelpost, ber om ursäkt :/

///M
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Det är fläkten till en av elektronikboxarna du hör, har tjatats om denna på andra forum. Den är ganska irriterande faktiskt =)
Funderar själv på att sätta i en tystare modell, har bara inte kommit till skott med det.
Men så är det iaf, garanterat den du hör.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
OK tackar.

Dr Johan
Om du byter fläkten kan du väl plåta lite och medela mig sen om hur pass svårt det var.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.