|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Mean Machine: Dom som är på MH-styling är 85mm, men det ska väl vara 80mm på bmc filtret i allafall, ähh..vet i fan...jag e på till jul/nyår i allafall... ///M3 |
|
hellonasty |
Vad är det som är så speciellt med en CDA-box? |
|
Kolfiber och kolfiber och åter igen kolfiber :) Vuxna män dreglar som barn i en godisbutik när dom ser saker med lite kolfiber :) CDA-Boxen ska väl ge någon placebo-kuse i motorn samt ett trevligt ljud och som jag sa, kolfiber är var mans våta dröm. Detta är väl ett steg mot ett fullt kolfiberinsug för oss som inte tycker det är värt 20k. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Exakt..hade jag varit miljonär så hade ja redan köpt en kolfiberinsug får khöler...men nu är jag ju tyvärr de så de får duga med en CDA-box..vet en kille som har de på sin 3.2:a.. Låter speciellt...tror nog inte att de låter bättre än ett konat öppet filter...men man slipper som sagt den skitga luften och avskärmingen...ska köpa min box + kattersättningsrör till våren...borde väl ge 10hk eller nåt...+ massa LLLJUUUUUUUD....mm ///M3 |
|
|
Nöja sig med ett kolfiberinsug ifrån Köhler om man är miljonär... sällan... då skulle det bli ett ifrån AC Schnitzer... =) --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
hellonasty |
Ursäkta en okunnig men...vad är det för poäng med ett kolfiberinsugsrör? |
|
Se ovanstående inlägg. 1. Lite skönare motorljud 2. Någon stackars hästkraft extra samt möjligtvis lite snabbare gasrespons. 3. Kolfiber kolfiber kolfiber, detta material som får oss (vissa människor) att med fuktiga ögon dra djupa suckar och tråna. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
CDA-boxen är juh inte bara ett tunt rör. Det är juh en hel luftfilter-insugs-konstruktion. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Mean machine: Okej då...skulle nog faktiskt inte ens tramsa med det. TUUURRRBBO skulle de nog fan bli då..i kolfiber..haha ///M3 |
|
|
M3_Lover: SKulle inte ens åka M3 E36 då kan jag lova dig.. =) --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
100 cells race katt finns hos btracing i borås till mkt bra priser... bara ett tips,även div BMC filter |
|
|
Jag har precis blivit återförsäljare för en tillverkare som gör kolfiberinsug. Det är en ram air charger. Företaget heter GruppeM. Ett sådant insug till min 540 gör 18hk... jag vet...d et låter mycket men jag har sett dynotester och det är sant. Länk kolla in deras sida..... dom är inte billiga... men vilket ljud... |
|
|
Rickard T: Race katt gör istort sett ingenting på en M3 då kattarna som sitter där redan är "racekattar" eller flödar liak mycket i varje fall. Katersättare dock ska väl göra lite. --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
S 328 R: Ser riktigt bra ut! Ligger GruppeM i samma prisklass som ACS på deras kolfiberinsugsboxar till e36 M3? /Wille |
|
hellonasty |
CruZZe: Ok, undrade alltså mest varför just kolfiberinsug skulle vara bättre än orginal... Alltså ger själva materialet kolfiber "effektökning" eller hur fungerar principen så att säga? |
|
Principen är väl ungefär som med öppet luftfilter. Lite mer luft och lite tidigare, sen är väl de stora kolfiberinsugen byggda för att ge luften mer cirkulation och mera pressas in i motorn med fart. Iofs styr luftmassemätaren hur mkt som ska "sugas" in, men flödet är större i tex öppet filter och därav lite mer luft lite tidigare. Jag kör nu Green Cotton´s filter och man märker juh ingen skillnad utom lite mer morrande ljud och möjligtvis lite rappare gasrespons. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
Dunlopracer |
har ni kollat www.powershop.se de säljer CDA boxarna billigt :) blir en sån på M3an till nästa säsong Nos liten blå flaska löser oftast stora problem |
|
Wille W: Nej, det gör dom inte. Dom ligger billigare.Runt en 8000Kr. Lite beronde på vad det är för modell du ska ha den till. Dessa ram air chargerna är ju som man kallade det förr "luffarturbo". Man pressar in som sagt luften... tvingar in luften i insuget genom attha en större öppning som sedan smalnar av. |
|
|
S 238 r skulle du vilja maila lite mer info kring de här insugen du säljer, jag kör visserligen en Alpina B8 men insuget ser likadant ut som på din 540, har du mer info om insug till 540 ´n så maila gärna över till mig. Mvh Tommy ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Hej Jag har en M3 3.2 97, och jag har köpt och satt in ett BMC Air Filter CDA85-150 Crankcase Vent Filter SA20-40 Silicon Connector SAM08085 Enda problemet var att få plats med tuben, var inte tillräckligt böjbar.som skall gå ner bakom spoilern för insug, så jag lät den va kvar i låddan den kom i. Märkte först inget alls, men sedan över 4000RPM hörs ljud skönt, och tror mig även märka en liten prestanda ökning, men detta kan vara inbillning. Är i alla fall nöjd. BS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.