AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
6.440

BMC CDA Kolfiberbox

Sida 1 av 3
Någon som testat dom grejerna ?

Finns på www.motorshop.nu och verkar juh vara ett alternativ för oss som inte vill kasta ut 20-30k på en kolfiberbox.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Jag och några polare till kör med CDA-Box och vi är mycket nöjda.
Tyvärr så har jag inte någon M3:a än men köper jag en sådan i höst så blir det MH-GTR insug samt CDA-Box... (Kolfiber = Porr)

Så spring ut till bilen och kolla vad du får plats med...

MVH Patrik

Drive it like you hate it...
Jodå plats med den CDA-boxen verkar lugnt.
Lutar nog åt en sådan isf.

tackar för tips.

//cruZZe
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Någon som vet vad en box kostar till en M3 3,2???

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Johnte : som jag fattat det av deras lista kostar de 3.500:-

//cruZZe
cruZZe; Blev det nån CDA-box? Skulle vilja veta vad du tycker om den i så fall och höra lite om hur du monterade den.

Har själv lite funderingar på en box men vill gärna ha hela konceptet klart för mig innan jag köper den. Vilka typer av luftslangar man ska köpa, hur de ska dras och hur de ska fästas m m. Det måste ju bli snyggt!

Jens
MrMarsupilami : Det har inte blivit något än. Vart att investera i nya fälgar och däck nu först. Samt att bumper lurade på mig en uppsättning cromade ringar till mätare osv. Blir dock ett BMC till i vår. Vad jag har hört är folk nöjda med sina BMC. Verkar dock vara som öppet filter att folk inte känner någon jätteökning men ljudet ska tydligen vara fint :)
Precis... funderar på en DCA box jag med... ksa vara lika gött ljud osm med öppet filter. Men en stor fördel är ju då att man slipepr all den skitiga luften + alla jävla avskärmningsplåtar osv.

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
CDA box ska det stå givetvis!

---
Mvh.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Funderar på detta jag med...billigt och BRA mot motorn.
Vet en kille som har de på sin 3.2:a och den låter gött...
Får bli en CDA-box och en racekatt...
Alltså många jag pratat med säger att racekat ger nada effekt pga att katen på M3 redan är såpass bra byggd. Däremot katersättare ska ge några extra kusar.
cruZZe jag har hört samma sak. Ingen ide att byta till racekat

BMW M3 *Flight instructions not included*
Nope, samma uppgifter har jag fått.... Katersättare är det som gäller isåfall....

---
Mvh.
Nu när vi är så många som ska köpa CDA Box varför inte gå ihop och få ner priset lite. Eller vart är dom billigast?

---
Mvh.
Jag vet att dom finns på MH-Styling med.... vet inte vad dom kostar... men det går ju att kolla upp.

___
Om vi nu har E36 M3 3.0 allihopa och ska beställa så är det kanske vits att gå ihop för att försöka få ner priset eventuellt. Dock hade jag nog inte tänkt att beställa än på ett litet tag. Samt att hur löser vi frakt osv?
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag menar kattersättningsrör givetvis...vet i fan va ja fick racekatt ifrån...khölers kattersättare och CDA box borde ju ge lite hk.
Ja, det vore ju bra..tror dom kostar 3200 ca på MHstyling.
Ska inte heller beställa på ett litet tag...

///M3
Är CDA boxen det bästa alternativet eller??? eller finns det något annat som inte kostar skjortan???

Jag hade ett konat BMC filter på min E46 328... och det blev ett gott insugsljud... den känndes piggar också. Men det är ju det där med avskärminingen...

___
Mig veterligen är det vanligaste de sk open air cit, cda-box och helt kolfiberinsug. Som jag fattat det ligger CDA-box någonstans mellan kolfiberinsug och open air i effekt och ljud osv. Fram mot våren beställer nog iaf jag en CDA-box, om det ska sambeställas kan vi diskutera det någon gång efter jul/nyår ?
Jepp, jag är på! Har inget behov av en CDA box nu när bilen ska ställas av så jag kan vänta lite.

På MH-Styling säljer dom en till E-36 för 3225:- tror ju dock den till M3 är dyrare... Är väl nån universal som kostar så.

www.motorshop.nu säljer även dom. Frågan är ju om det går att importera billigt ifrån Tyskland.

Ja, hur gör vi med frakt egentligen... Lättast är ju om de kan beställas till ett ställa och att vi sedan åker dit och hämtar dom eller? Om vi nu inte bor jävligt långt ifrån varandra...

Kan vi ju se det som en liten BMW träff.. gå ut och käka lite och så... elelr vad tycker ni om det?

---
Mvh.
Det låter som en bra ide.... det är väl bara att ta upp detta efter jul igen.

___
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.