|
|
|
|---|---|
| Jag har en väldigt knepig läcka vid spolarmunstycket på passagerarsidan. Så fort jag kör spolarmotorn så blir det dyngsurt med spolarvätska i hela motorrummet, det kommer från ljudisoleringen till huven. Jag plockade bort isoleringen/mattan igår och såg till min stora förvåning att det läckte ur en backventil eller vad det är som sitter där, en vit liten grej som sitter mellan slangen och spolarmunstycket. Aha! tänkte jag, det är denna som läcker, så iväg till BMW och köpte ny (20:-), men icke, den läcker på precis samma ställe! Det är ett litet hål i den där grejen som det läcker ur. Jag provade även att ta bort spolarmunstycket och blåste rent det med tryckluft, men samma sak. Det verkar som om det beror på att det blir övertryck någonstans? Är det någon som haft problemet eller vet vad som är felet till varför backventilen läcker? Konstnad för nya spolarmunstycken(elektriska) på BMW? | |
rsarits |
Backventilens hål ska släppa ut trycket (och vätskan) om det är stopp i munstycket/slangen, detta för att slangarna inte skall hoppa isär. Du har förmodligen stopp i någon av slangarna/munstycket Micke |
| Men det konstiga är, att det ändå kommer spolarvätska ur spolarmunstycket. Dvs, det fungerar precis som vanligt men det läcker ändå spolarvätska ur backventilen! | |
Borg |
Hade precis samma sak, bytte bägge backventilerna och problemet var ur världen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.