|
|
|
|---|---|
|
I onsdags var det vårens första varv på banan me 325an. Funkade rätt så bra dock, men den understyr, framhjulen släpper genom branta kurvor. Den rullar på hankook k102 däck, (215/40/16) så dom e juh inte det bästa. Fjädringen är eibach fjädrar o gula koni runtom. Minns att jag sett nångång hur man skall justera för att undvika understyrning, men hittar det inte nu. E det kanske någon som kunde upplysa mej om detta? Tackar.. ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk | |
tqs |
Hårt bak och mjukt fram brukar vara ett lämpligt recept. |
ormen |
Egentligen ska du höra med nån som har ett Set-Up våg/bord, o väga bilen, då ser du den rätta viktfördelningen vid varje hjul/par/diagonalt.... om mojligt försök o justera fjädrarnas höjd eller camber.... det är ett gissel o få den exakt.... Länk |
|
Grövre k-kämmare där bak alt en klenare där fram. Ännu bättre att införskaffa justerbara k-hämmare. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Ok, Tack för svaren! Ska se vad jag tar mej till. ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
| Skriv gärna vad du gjorde och vad du fick för resultat, man behöver alltid bättre väghållning =) | |
|
Fjäderbensstag fram hjälper lite ! Nisse Länk |
|
|
Min uppfattning är denna: I kurva (alltså i en jämn sväng): * Hårdare fjädring/kränghämmare fram -> mer understyrning. * Hårdare fjädring/kränghämmare bak -> mindre understyrning. Turn in (alltså när man svänger in i en kurva): * Styvare stötdämpare fram -> mer understyrning. * Styvare stötdämpare bak -> mindre understyrning. Hela tiden: * Lite luft -> dåligt fäste * Mycket luft -> bra fäste (inom vissa gränser förstås) |
|
|
Tillägg: Hela tiden: * Mest vikt fram -> mer understyrning. * Mest vikt bak -> mindre understyrning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.