AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
879

Påställning av pärlan!

fr
106
freestyler
BMW 325TIC -92 Limo
Jaha, då har jag skitet i det blå skåpet.
Jag tänkte att jag skulle ställa på pärlan idag. Ringde försäkringsbolaget och fixade försäkringen. Sedan så skulle ju bilen anmälas påställd genom bilregistret. Det är då som jag inser att det omöjliga har hänt, jag har lyckats supa bort regbeviset! Rev nästan ner hela huset i den febrila jakten, men det är borta. Tänte därför höra vad jag ska hitta på. Ett nytt regbevis är beställt, men det lär ju inte komma före helgen, och abstinensen bubblar i kroppen......!
Blir det till att sitta lugnt och stilla i helgen eller vad ska jag göra?
Kan man ringa till bilregistret och därigenom ställa på bilen??
Jag är tacksam för alla svar
Pr
11
Preben da Base
325i Coupé -92
Jag har för mig att man kan ringa oxo!? Eller? nån annan?

Preben
du kan ringa och ställa på bilen, enbart om du har regbeviset...tyvärr
för när du ringer behöver du behörighetskoden som står på regbeviset, du får lamsöka igen i huset :)

om bilregistret ej hade kört med behörighets kod på varje bil hade du ju kunnat ställa på vilken bil du ville eller hur? det går ju inte :)
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Ring och prata med (personlig service) vägverket. Går nog att lösa.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
fr
106
freestyler
BMW 325TIC -92 Limo
Det var bom stop på den personliga servicen. Det var bara att vänta på det nya regbeviset :(
vad var det jag skrev? som sagt utan behörighetskoden kan du inte ställa på en bil, annars skulle ju vem som helst kunna ställa på vilken bil som helst :)
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Kan också intyga att du MÅSTE ha regbeviset för att ställa på =( Rev också hela huset och hittade ett par stycken till slut, men antingen var dom från -90 dvs utan kod, eller så var "koddelen" borta och bara själva "datan om bilen" -hälften av pappret kvar =(
Fick som tur va ett bevis igår och lyckades få SBP tid samma kväll =D Beställde ett extra bevis så man har...

----------------
Kör också båge! www.sporthoj.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.