|
|
|
|---|---|
|
Min fråga är kan man vinna några hk på att montera bort katarna på min 540i-94??? | |
|
ytterst lite men det ger ju ca 1 hk köp i stället ett komplet sportsystem icq:137785585 Team turbo addicts |
|
| Kanske nån hästkraft extra o förmodligen ett tapp på x antal Nm i vrid.... | |
|
tappar, varför då??? |
|
|
Se alpinas B6:a, med och utan kat. B6 3,5 E30 192kw / 261hk / 6000 346nm / 4000 B6 3,5 Kat E30 187kw / 254hk / 5900 320nm / 4000 |
|
|
När jag satte kattersättare+extraktor på min förra 325i -92 blev det bättre bottenvrid.... Mvh Patrik |
|
|
Tack Anders S. Ingen som kan redovisa lika fint som Anders S.?? måste ju finnas någon fler som har bänkat före och efter..?? |
|
PETER.O |
Det är lägre komp i Alpinas kat motorer så dom går ej att jämföra. Peter |
|
Ge inte mig någon kred, det är uppgifter från Alpina. :) Vad är det för komp då? |
|
|
alpina 3,5 ej kat har 10,6 mot kat motorns 10,0. Men visst tusan göär det skilnad med att plocka bort std katarna på en 540, men i stället för att köra helt utan så finns där fullflödes katar som du kan montera. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Pelle Persson: Visst tusan är fullflödes katar en bra idé men! dom kostar ju en hel del pengar.. Det ända för mig är en riktig bundget upp piffning. För börjar man lägg pengarna på sportavgassystem, sport katar, chip, luftfilter. Så är du ju fan snart uppe i vad en ESS kompressor kostar. Så Kompressor mitt val om jag ska börja lägga tiotusentals kronor på trim och dylikt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.