|
|
|
|---|---|
| Insider på TV3 kl. 22:00 ska dom undersöka fusket med bilverkstäder. Ska bli kul att se.. | |
|
tack för tipset :-) //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
| Som om det skulle vara förvånande att dom fuskar.Det verkar som det ingår i deras marknadsföring. | |
|
Din Bil (V.A.G) i Sätra, Stockholm lär ju inte få en utökad kundkrets den närmaste tiden :))) Mvh. Patric Länk |
|
|
Och snabba var de också att ta fram nya beställningsfakturor när TV teamet kom på besök. Allt detta trots att det omnämnda samtalet mellan kunden och verkstadskillen beträffande prisuppgift gällande reparationen var bandat och spelades upp för verkstadschefen. Fräcka jävlar som insinuerar att de aldrig lämnat dylika uppgifter till kunden. Angående NB Norrtälje (V.A.G) så instämmer jag till fullo att de är oerhört serviceminded och behjälpliga på alla fronter. Har en vän som för några år sedanskulle köpa en ny Audi TT. Efter att ha besökt flera V.A.G återförsäljare såväl i Uppsala- som i Stockholm-trakterna beslöt han sig till slut att köpa denna just i Norrtälje, trots att det ligger en bra bit från Uppsala. Allt detta tack vare V.A.G personalens "oerhörda kundvänlighet" i de förstnämnda butikerna. Detta var dock år 2000 så jag hoppas att de fått tillräckligt med klagomål för att bättra deras kundbemötande. /D |
|
| Skämmande upplevelse! Det är tur att man kan greja det mesta själv... Jag fattar inte hur en verkstad vågar försöka blåsa någon på 8000 spänn. Fackmän kan väl för fan inte missa att kolla upp att generatorn inte hade kontakt eller att torkararmen satt löst... | |
|
Jag missade programmet, gällde det huvudsakligen VAG verkstäder? Jag har nämligen sedan tidigare dåliga erfarenheter av VAG. Farsan lämnade in sin A8 för att det gnisslade i framvagnen, bilen hade då gått 7000 mil. Konstigt nog kunde de inte hitta ett enda fel förrän 1 år efter, då bilen gått 11000 mil. Då var det genast länkarmarna som var trasiga, och det täcktes bara av garantin om bilen gått mindre än 10000mil. Förövrigt ett vanligt fel på just A8. Detta kallar jag en ren blåsning, allvarligt talat, borde de inte fattat att det var länkarmarna första gången? ´Handlade programmet om typ sådant som jag skrev? |
|
|
De lät en mekaniker orsaka 3 fel på en Golf 95:a, och lämnade sen in bilen på olika verkstäder för kostnadsförslag.De olika felen var: 1. De lossade kabeln från generatorn så att den inte laddade 2. De kapade en slang till spolarvätskebehållaren 3. De lossade på muttern som håller fast ena torkararmen Din Bil i Sätra intog första platsen med en liten nätt offert på 7800:- för att åtgärda felen... |
|
|
nån som vet när reprisen går? om det nu sänds i repris!!?? Frazze |
|
|
Frasse: Reprisen går på söndag klockan 23.55 //Henrik |
|
|
Greenberg: Du menar sladd, hoppas jag. de klippte en av matnings kabalrna till spolar pumpen. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Var ju nån firma som fixade det gratis.. Han måste nästan ha hajjat att det var nå lurt på gång.. firmorna kanske hade kontaktat varandra och varnat? /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
wendtan: Så kanske det var ja :) Började titta i mitten av reportaget ungefär... |
|
|
Man kan absolut inte lita på V.A.G. dom är väldigt slarviga när dom servar bilar m.m. Det fuskas på alla verkstäder men V.A.G. fuskar så att det syns tyvärr... På farsans Passat hade dom glömt att skruva fast locket på bromsvätskebehållaren en gång, vilket resulterade i att hela motorutrymmet sprutades ner med bromsvätska... Mindre kul när det fräter på lacken, V.A.G. vägrade ta på sig det då dom ansåg att dom inte gjort nått fel även fast bilen hade servats 1timme före det inträffade... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
chrille70 |
Allt som har med V.A.G. att göra ger mig avsmak. Ytterst medelmåttiga och tråkiga bilar (Audi dessutom pinsamt överreklamerade), kass service, barnsjukdomar, äckligt höga reservdelspriser (främst Audi), dåligt andrahandsvärde... Men som tur är så finns ju BMW :) Har själv haft både Passat 1,8T och A4 1,8T Avant och båda dessa bilar har gett mig högvis av dåliga erfarenheter. Aldrig mer V.A.G.!!!!!! /C |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.