|
|
|
|---|---|
Robert V |
hej ... jag skulle vilja köpa ett effektluftfilter till min bil. Vad rekomenderas det ? ...kanske en liten motivering till det ... gärna med erfarenhet. Tack på förhand ! /R |
|
Effektluftfilter?? Finns det något sådant??? Kan säga dig att ett öppet luftfilter (för jag antar att det är ett sådant du menar) inte kommer höja din effekt direkt mycket. kanske en halv Hk eller något i den stilen. En del bilar går till och med sämre. Du får dock ett mycket skönare ljud. Om du ska montera ett sådant filter så måste du se till så att du avskärmar det ordentligt så att det inte suger i sig varmluft för då tappar du en himla massa effekt. Tänk också på att du sköter ditt filter ordentligt för annars komemr det dra in en himla massa mer skit i din motor. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Om du ska ha effekt så kör på BMC CDA Kolfiberbox kör på BMC F1 Power öppet konat filter , ska byta till det andra , hade bara inte pengar sist ;) www.motorshop.nu /Mvh Göran |
|
Robert V |
ursäkta mig "Mean Machine" att jag inte e hemma med begreppen men jag menade sportluftfilter. Jag har pratat men flera trimmverkstäder och de sa att ett riktigt monterat sportfilter som får tillräckligt med kall luft höjjer hk med ett par hästar ... Wrath - jag ska kolla in de fabrikaten ! jag har även blivit tipsad om Green Cotton fabrikatet. Eran synpunkter på det ? tack så länge alla. |
| Ho ho, de där CDA boxarna var banne mig inte gratis! Det såg ju ut att vara en seriös konstruktion iof. | |
|
Robert V, självklart säger "trimverkstäderna" att det ger extra hästar, de tar ju rätt bra betalt för filterna. På vissa bilar, framförallt vissa riskokare, kan ett öppet filter ge effekthöjningar, knappast på BMW. Det tror jag inte på förrän någon visat mig bromsbänkspapper! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
nofx16: Precis, det var det jag menade! Du hajade iallafall.... =) Övriga: Jag kör med BMC F1 Power dubbelkonat filter på min M3, ska dock fixa en ordentligt värmeplåt som även ska bygga in filtret. Samtidigt som jag leder ner filtret en kort bit för att få bättre kallluft. En CDA box är givetvis det optimala, men uhhh så dyrt. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.