AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.093

Vars hittar man fejklarm?

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Vill inte lägga pengar på ett helt äkta larmkit te min bil.
Så jag bara undrar vars man kan få tag på nåt blinkande fejklarm? Alltid skrämmer det nån vandal...

mvh

Beggat larmkit av enkel modell skulle jag ta istället, de flesta tjyyyvj555ar kollar nog först....
Annars så kolla Hobbex o Clas olsson typ...

Med ny vattenpump mm... :-)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Biltema....

Mvh
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Tror nog dom flesta tjuvar genomskådar ditt fejklarm isåfall.Dom blinkar nämligen inte i samma takt som ett äkta.Tycker nog att det är värt att lägga 1500-200kr på ett riktigt larm iaf...

hjorten
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jo jag lägger nog ner dum-snål-projektet.
Förmodligen bättre att investera i en apfet rattkrycka!
Eller få originallarmet att fungera igen.

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag lär ju säga att de skiljer från larm till larm .. Min kompis hade värsta larmet och startspärsaken på sin cosworth och de blinkade på fortare än ett fejklarm som jag har ligger hemma .. sen en annan kompis riktiga larm blinkar långsammare än både fejklarmet och de i cosworthen

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
En lysdiod och ett motstånd för rätt blinkintervall samt ett vanligt batteri fungerar utmärkt. Sätt krympslang på den röda lysdioden och sätt den på valfritt ställe. Alternativ finns, strömbrytare så att inte batteriet drar i onödan. Eller koppla direkt till 12V.
Kostnaden är inte mer än max 10:- exklusive batteriet.

K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Hade två inbrott i månaden i min Alfa-164 när jag bodde i Solna. Var ute och jagade dem med järnrör ett par gånger, men inget hjälpte. Köpte sedan en larmatrapp på Biltema för 20 balubas, och ingen har rört bilen sen dess. Man undrar ju hur tjyvarna är skapta när en blinkfyr avskräcker mer än 100 arga kilon med skivstång...

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Stavors: Jag tycker du ska köpa dig ett fejklarm tillsvidare. Kostar 19:90 på Biltema och monteras snorenkelt själv. Det är ju trots allt bättre än ingenting alls och lär avskräcka i vissa fall.

1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Kompisen köpte ett larm på biltema till sin vinterbil. Kostade typ 300 och var busenkelt att montera. Tror att man bara kopplade det till till plus och jord och sedan kände det av strömfall när man till exempel öppnade en dörr eller liknande så att lampa tändes och sedan tjöt det som fasen. Var med en liten blinkande dosa till det också tror jag. 300kr för lite tjut är det väl värt?
booster
Glöm dock inte att montera på en svart krympslang el dyl på kabeln på larmatrappen från Biltema, den har en tvådelad kabel med en svart och röd kabel, det ser lite lustigt ut och verkligen atrapp ut. Den på Teknikmagasinet har bara en tjockare sladd och ser betydligt mera larmmässig ut, men det går ju att greja till själv. Komplettera gärna atrappen med Touchguard dekaler, då atrappen ser precis ut som en gammal Touchguardbricka. Det går att koppla den så den släcks när man vrider på tändningen.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Nu har mitt lilla problem löst sig på ett oväntat sätt!
Hade bilen inlämnad för några dagar sen på lagning efter just ett inbrott. De bytte instrumentpanel. Troligtvis har de satt i nån kabel som gör så att originallarmet fungerar igen! Har inte fungerat på två år! Bortom mina kunskaper det dära! Men nu har jag alltså ett fungerande originallarm! Det där larmet med larmlås på dörren om nån känner igen. Är det ett bra larm?
Borde ju skrämma bort några i alla fall.

mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.