|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min kära bil har fler problem; På tomgång går den mycket ojämnt, varvtalet går upp och ned mellan 500 och 1000 varv. När det är kring 500 varv "hackar bilen till" och låter nästan som den skall stanna, för att därefter gå upp till 1000 igen. Någon som har en aning om vad detta är för fel och vad det kostar att åtgärda? Tack på förhand! | |
|
Är det så hela tiden eller bara när du startar? Är det hela tiden ska du nog ta en titt på luftmängdsmätaren! |
|
| Hade precis så på min kadett GT, men bara ibland, oftast när det var kallt, kunde börja "hacka" när man körde också! Bytte luftmängdsmätaren och problemet var ur världen.. så tipset från Emanuel är nog rätt så bra att kolla upp! | |
| var sitter den luftmängds mätaren? | |
| luftmängsdmätaren sitter mellan luftfiltret och insugsgummit. | |
| Går inte att missa, går en stor gummi bälg till boxen vart den sitter, från insuget!! | |
|
Detta kanske i så fall förklarar varför felet uppstod i samband med att jag lämnade in min bil på service? Att de bytte luftfilter och sedan på något sätt slarvade med att sätta tillbaka klämmor osv runt omkring ordentligt? F. |
|
|
Ah oki tackar... har nämligen problem med ojämn gång... den går ojämnt ibland och bra ibland. Det är inget farligt egentligen men ganska störande... har bytt tänddelar och tändspolar och lite sånt men inget resultat. Får ta mig en titt på luftmängdsmätaren! Tack för hjälpen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.