|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som ny här på siten och kanske snart bmw_ägare undrar jag hur mycket "prutmån" man har när man funderar på en (i mitt fall en -98 520ia,25500mil begärt pris nu 23000:- Länk ) Såg en likadan här från Västerås med servicebok för 18.500:- Vad tror ni! ps! Är det en bra familjebil? /MVH pappa | |
|
Inte ett jävla dugg i det här fallet. Ser bilen bra ut, och den känns bra så skit i om s-boken saknas. //Marin |
|
|
Men,, prisskillnaden ser omotiverad ut, 23't u sb kontra 18,5t m sb. för samma vagn.,, eller är det Västeråspriser kontra Stockholmspriser? //alibaba |
|
|
Hejsan! En fråga var om det är en bra familjebil?...*betänketid*...Ja,det är som allting? här i livet relativt. Beror på ditt dagliga behov. Är du lite bilintresserad så är den en bra val(dock förhållandevis svag motor enl mitt sätt och se).. Ska du frakta skrymmande prylar till höger o vänster så finns andra alternativ..Inte så gott om kupéplats heller om man jämför med den "normala" svenssonbilen. Mycket bil för pengarna är ju ett slitet och väl använt ord som passar förvånansvärt bra på en E34 i allmänhet och iaf 18500 låter som helt rätt pris för en 520i-89 om bilen är ok... Lycka till! Mvh Janne. |
|
|
Det finns inte 2 likadana BEGAGNADE bilar, speciellt när dom är så gamla. Skit i s-boken, och gå efter skicket. PS. Jag hade en Golf -92 för nått år sen. 14500mil och fullstämplad s-bok, men bilen såg iaf ut som skit. Polarens 23' milare såg ett ljusår finare ut. //Marin |
|
|
MIN personliga åsikta är att en service bok är ett krav på köp. Om inte så kollar jag blårök svartrök och tar ett kompprov. Samt de sedvanliga kontrollerna... Om det är en bra familje bil får du avgöra själv, min familj bryr sig inte ett smack så länge det rullar... Utom att jag har TV förstås.... Med ny vattenpump mm... :-) |
|
|
Kul att nån tycker servicebok fyller en funktion, det är väl just när bilarna börjar bli lite gamla som det är intressant hur de har servats tidigare eller? /MVH AliBaba |
|
325TDS |
min 325 tds -94 har inte servicebok. jag måste ringa runt te tidigare ägare o höra vart den är. har varit i kontakt med 3 ägare bakåt. är 9 ägare på bilen nu. så ägare nr 6 har jag haft kontakt med. blir bilen omöjlig o sälja utan boken sen? iaf till någorlunda priset jag gett (64000)?? |
|
Inte nånting om bilen är ett vrak. Är en bil gammal och i gått skick så kan det vara ett plus i kanten att den har service bok, men spelar mindre roll. Är bilen ett totalt vrak med fulstämplad servicebok spelar det väll ingen roll. Säg att karossen är uppäten, kammen slamrar, kopplingen är slut, bromsarna drar snett och vxl-lådan spottar ut vxl:arna. Ska du då betala för serviceboken? Pratar man om en bil som är 15år gammal över 20000mil på mätarn och med 10ägr. Vad ska man då sätta för tilltro till boken? Mycket kan ha hänt med den bilen. Dessutom så servas många bilar både av sina ägare och på verkstad utan att man fyller i boken. En bok ger inte en gammal bil bättre värde. Allt beror på skicket. |
|
|
servicbok är ett måste tycker jag!! ma |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.