|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tänkte höra med er om någon vet hur känsligt kamremsbytet är med avseende på tid. Har en 518, som inte ens är uppe i halva miltalet för kamremsbyte, men som precis passerat tidsgränsen (4 år). Hur länge vågar man köra på denna rem? F. | |
|
Hej! Jag är skulle byta denna rem inkl. sträckare mm på "studs" pga att det är troligen den motorns absolut känsligaste del.... Mvh Janne. |
|
|
Hej, kan bara instämma med Janne. Eftersom du skriver kamremsbyte så har du M40 motorn. Om jag inte minns helt fel så är den tämligen"elak" mot kamremmen och BMW fick förkorta bytesintervallen pga hållbarhetsproblem. Du skall absolut följa bytesrekommendationen d.v.s antingen mil eller tid. mvh MW-Guru |
|
Paap Reeder |
Hej! En kamrat i kaffegänget på mitt arbete körde knappt 1000 mil över gränsen med sin Audi A8 V 8. Nu säljer han aluminiumskrot på burk. MVH /// Paap R |
|
När infördes nya modifierade spännrullen till kamremen in i produktionen på 518i årtal eller chassinummer om någon har klämm på detta så vore det toppen kammremmen byttes 2003 förmodligen ej BMWrem utan piratrem och inte rullen byttes Jag åger nu lågmilaren 47 mil 1990 (Se repotaget) Tacksam för synpunkter från någon som kan detta Hans (hrb.bergstrom@kungsor.mail.telia.com |
|
|
Byt kamrem och spännrulle så fort som möjligt. Och köp BMW Original på så pass viktiga delar. /Per |
|
|
hrb: Skulle köpt nya spännrullen och bytt direkt, byt remmen när du ändå håller på - köp original så ska remmen hålla 4000 mil. Mvh |
|
|
Det är bara 1-2 år kvar tills remmen ska bytas så det är lika bra att göra det samtidigt med spännarbytet. Mvh |
|
|
Behöver man några specialverktyg för dessa byten på M40:in? /Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.