AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
730

Rejsade med en Jagga igår

och han fick duktigt med stryk.
Han låg och tryckte bakom på Söder Mälarstrand och när det blev rött och tvåfiligt gick han upp jämsides.

Drog ifrån honom duktigt på ettan och tvåan och tog dets edan lugnt. Skulle byta till hans fil eftersom de höll på att sopa mitt i gatan, tur att jag kollade backspegeln för då hade han fått upp ånga och brände förbi de stackars vägarbetarna i full fart. Själv kröp jag förbi sopningsbilen och körde segersäll upp på Centralbron.

Vad var det för jagga? Kollade lite på Jaguars hemsida och upptäckte att Jaggor inte är några accelerationsunder direkt.

/Barnslig kille
ErikNilsson
Inga accelerationsdunder? En XJR (-95) med kompressor och 326 hk tror jag inte att du kör ifrån med din 330 direkt.
S-Type R är väl inte heller så slö ?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Finns en hel del "slöa" jaggor ute i trafik,dem extremaste fartjaggorna är väl redan uppräknade ;)

Mvh Janne.
Nä, det finns en till, XKR =) Fast jag får intrycket av att det här gällde en sedan...
Det finns en fin jagga som heter XKR=380h/k tror jag, finns som cab oxså.

Då får du väldigt svårt att dra ifrån den om du har en 330I
Agge
Det kanske var en xj8, 290 hk. En Xkr tror jag inte att det det var för att dom går riktigt bra. Har samma motor som Xjr (363 hk) fast är mycket lättare. Coupen går jämt med Starres M3:a och caben går jämt med min.
Var det en coupe eller sedan modell?

MVH
//Agge

X-Type Business 0-100 på 9,4 med manuell. Ur led är tiden när det finns sådana jaggor :)
Förklädd Ford Mondeo, visst är det tragiskt när det blir så ?
Jag rejsade med en XKR förra sommaren på Autobahn och han fick pisk - inte med mycket men iallafall - han tittade mäkta förvånad på min M3 cab och vi samkörde ca 30-40 mil innan han svängde av med tummen upp mot oss - trevligt!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Fick sitta i en Daimler Super V8 en gång... allt annat än en mondeo kan jag säga... sen att den är stor som en E38 (om inte större) och spöar en M3 0-100 är bara respektingivande!

Men visst en X-type byggdes för att vara en allemans bil... det var inte vad man hade i tanken när man gjorde Super V8:an.

Förbannat fina bilar iaf.
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Jag kan bara säga att jaguarer är inte till för att rejsa med utan de är gjorda för att glida runt med i behaglig fart. Därför behöver man inte ha ca 400hk under huven för att det ska vara bra. De ca290 som är i Xk8:an räcker långt kan jag säga. :-) När man har nedcabbat är det inte heller en höjdare att dra på för kung och fosterland.
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Xkr cab- 363 pollar och 0 - 100 på 5.6 sekunder är bra för en bil som väger 2100 kilo!

Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jaguar XKR 370hk har jag piskat sönder och samman vilken garanterat hanger av en BMW330 utan problem, kommer såväl ihåg den E38 (740/750?) som försökte hänga med mig, men var chanslös (kanske var det pga lasten...ett gäng "babbar" i baksätet som satt och gestikulerade). XKR går klart bra..5.4s 0-100km/h anger Jaguar och 265orna bak går det lätt att göra powerslide med trots automatlåda..bara att trampa på..släpper på torrt på de låga växlarna. Men jag tycker inte XKR riktigt verkar gå så bra som Jaguar påstår...kändes "smyg slö/seg" på något vis i vilket fall som helst och fläktreglagen från Ford Scorpio imponerade inte på en bil vars pris var 830000kr med den extrautrustning som fanns. Kanske var det pga att den bilen jag körde innan den kändes slö var en MAserati 3200GT (0-100=4.9s), dock med samma effekt nästan, men var helt underbar och en fullständig racer i jämförelse med Jaggan.
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Kompressor matad Jagga går fort. Blev omblåst så det visslade om det för några veckor sedan vid ett rödljus. VI körde jämt tills jag skulle växla sedan när tvåan skulle i kom Jaggan som en raket på¨insidan. Men med 150+ och 20 år nyare bil skall han ta mig.

MVH

Tobbe
|Oo=00=oO|
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Torbjörn: Stämmer ;)

Men jag tvivlar på att en 330 hänger på. Vi kan ju ta ett rejs...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.