AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
824

Bilen tappade kraft sen dog motorn?

D1
4
D1234
BMw 750iA årsmodel 97
vi körde typ 30 min sen kom plötsligt att gasen inte reagerade (hade ingen kraft att köra) med motorn, men fick inga varningar eller ovanliga ljud som borde höras. jag stängde av motorn och testade igen det var samma sak testade igen då kom den igång och körde 600meter innan den inte gick och sarta vad beror det på???
har lämnat den till BMW Nu
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Bensinpumpsras? Bara ett förslag, men det bör ju ha varit något med soppan. Låter så på din beskrivning.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Välkommen till forumet förresten! ;)

Hoppas att kommer att trivas här och får hjälp med dina frågor/funderingar!

Lycka till med bilen!

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Scheckheft
Hej, som Magnus säger, kan vara bränslepumpen. Om det är själva pumpen som är trasig eller om det är bränsleslangarna som spökar är svårt att säga. Kan också vara reläet som är trasig (sitter i bagagen på höger sida bakom sidoklädseln). Men du har ju lämnat bilen till BMW redan. Så låt oss veta hur det gick med bilen.
Välkommen till BMWPower förresten.

/Scheckheft

Länk
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Min bil iofs en e32 750, hade samma symptom, det var i kontaktstycket till bränslepumpen som hade "ärjat". lite rengöring och kontaktspray så gick det klockrent.

mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90
svardska
Och här talar vi om en 97á???
Skrämmande! nog hade man ju illutionen om att en sån skulle gå problemfritt ett tag till, törs snart inte åka hemifrån utan SL kort och 10k i fickan.
Hur mkt har den gått?
Men visst låter det som något med bensintillförsel, fast har inte den som e32án två pumpar och borde gå in i limp mode???
bu
22
bummmse
740iA -95
Jag råkade ut för något liknande ikväll. På väg hem från jobbet bara tvärdog bilen efter någon kilometer. När jag försökte starta den igen tände den bara till helt kort en gång. Så det blev till att bogsera tvärs igenom stan. Europlus-försäkringen gick ut för fem dagar sedan... Vet inte vad felet berodde på men gissar att det är något med bränlsetillförseln.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.