AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
582

Sänkning till 318iS 16V E30

Adam318
Har hört att man inte kan sätta dit vilken som helst som t ex till en vanlig 318 för att det skiljer i chassit eller nått sådant, är dte så? Alla erafrenheter av intresse

------Sign.------
Brings Me Womens?
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
En kompis kusin köpte en sänkningssats till en vanlig 318 funka perfekt...
Men tänk på att iS:en är sänkt original så det blir inte lika stor sänkning...

//Cosmos
Söker 520 eller 528 E28!!!
er
256
eraabos
M3 E30-88
Vad än du köper så köp i Jamex fjädrar, jag hade just en 318is 91 (E30) köpte 60mm satsen som jamex har, kan tala om att den blev inte ett dugg lägre.

Kan rekomentdera MAD fjädrar som bildels importen säljer, har fungerat bra på min 325:a.
er
256
eraabos
M3 E30-88
Köp inte Jamex, skulle det vara.
Hej
Jag hade en 318is 16V 91.
Den sänkte jag bara 15mm men fick en helt suverän bil, väghållning bortom bra.
Tänk på att det är 325 chassit som du har, så stötdämparna fram är anpassade efter en 6:a.
Eftersom det sitter lilla M-paketet på så har du gas dämpare plus en standard sänkning på 15mm.

Jag använde mekonomensålda fjädrar, Kilen. Funkade utmärkt.
/Jorge
Andreas
Läste i Alla Bilar -90 (tror jag) att 318is kom med ett chassi som var uppbyggt på följande sätt: 20mm kortare fjädrar, grövre krängninghämmare och gasdämpare av märket bilstein. Det ska alltså inte vara några problem att sänka bilen, skillnaden är väl att du med tex en 60/40 sänkning får 40/20 sänknig på din bil. Det samma gäller för e30 med s.k. m-chassi.
matte22k
hej sänkte min bil i helgen en 318is 16v e30, sänkte den 60/40 med weitec fjädar det vart ganska lagom och den vart inte specielt hård om man inte pressar bilen. det ända problemet va att stötdemparna va för långa, så ja svarvade ner dom 30mm så att inte fjädrarna skulle glappa.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.