|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Tack för hjälpen i den förra tråden. Nu är det ännu lite fler problem med BMW'n.... När den står på helt stilla så går tomgången från 1000 RPM upp till 1300-1400 RPM och sedan ner igen i loppet av 1-2 sek.. Kan detta vara ett tecken på att något är trasigt/konstigt insällt? detta är lite jobbigt att höra hela tiden när man står stilla å snackar med polarna.... Tack på förhand. Mvh Rask | |
| lambdan kan det vara | |
|
Det kan också vara insugspackningen som trasig. Vad har du för BMW? ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
Har du en E46 så kanske det här kan hjälpa: Länk I övrigt finns det massor med diskussioner som du kan hitta med sökfunktionen angående just detta problemet, verkar finnas olika orsaker till att det blir så när motorn går på tomgång. |
|
| Det är en 325:a E36:a | |
| har du inte bytt lambdan så ska du nog kolla upp den, vanligt fel på 325:or. Kan ju även vara tjuvluft, prova att spraya startgas runt slangar och dylikt kring insuget. | |
|
Drar den mycket soppa? Är det ok tomgång när den är kall? Om så är fallet så är det garanterat lambdan... |
|
|
Det kan även vara tomgångsmotorn. Hade samma problem på min 320 -92. Om jag inte har helt hjärnsläpp så hette det tomgångsmotor... mvh Larsa |
|
|
prova smörja tomgångsmotorn innan du byter något annat... har du tur så är det problemet jepp "Larsa10" det heter tomgångsmotor :) |
|
|
Ok, då ska det testas... Tack för alla svar... Mvh Rask |
|
|
Vad smörjer man tomgångsmotorn med? 5-56? º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º°º _ _ º_º |
|
| Jag har samma problem med min 320i.. den rycker... Vart fan ligger tomgångsmotorn? | |
|
Jag hade precis samma problem på min Bmw, åkte in på en verkstad och frågade vad felet kunde vara. Han sa att jag skulle fylla på vatten i kylaren, gjorde det och sen var problemet borta, billigare peparation har jag aldrig gjort! /Masse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.