|
|
|
|---|---|
Andywarden |
Har fått indikationer på att min vanos i min 320i -93 inte står 100% mot kamen som den skall göra. Har ett knackande ljud runt 3000-4000varv. Har luskat i detta och man skall tydligen kunna ställa vanos mot kamen så den går riktigt. Någon nämde "skims", någon typ av bricka man kan justera med. Är det någon som har meckat med en enkel-vanos tidigare? Hur kan man kolla om vanosen står fel? Hur kollar man att kamaxel står som den skall? Vanosen är ju kopplad till den högra kamaxeln. På den finns det ett riktmärke o på den vänstra kamen finns det två riktmärken?? Har en duktig kille som skall hjälpa mig med detta men vi behöver lite kött på benen... Är det någon som har grundliga instruktioner för detta? Vill inte blanda in en dyr verstad helst! Mvh/ Anders |
Bmw ludde |
Det smidigaste du kan göra är att köpa en rep handbok från ex Haynes (engelska iof.) på mekonomen, biltema, micro. Står det du behöver veta. Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
Satan22 |
tja har samma problem verkar det som . i Haynes boken står det inget förutom att man ska lämna bilen på bmw när det gäller vanos ... surt... får du nått info om hur man gör när man ställer in så skriv gärna , jag har hållit på o testat fram o tillbaka men verkar inte få det 100% rätt . |
|
Få tag i en BMW rep. handbok kanske (säkert svårt men iaf). Här står ALLT man behöver veta när man mekar. |
|
| vad kostar det att få vanosen inställd? | |
Satan22 |
är nog förbannat dyrt o få det inställt .. BMW rep. handbok är nog också svårt o få tag på jag känner ingen som jobbar på bmw som jag kan låna av .. shit hapends ... som man säger |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.