|
|
|
|---|---|
|
Tjenna! Ja tänkte bara fråga hur mycket effekt man skulle kunna ha i en e30 utan att bakaxel å sån bröte ballar ur? Var går gränsen? .. | |
|
kör du som folk så verkar uppåt 500hk kunna hanteras. /Per |
|
|
Å dra åt fan .. så mkt lär ja ju aldrig uppnå så de låter skönt =) |
|
ant |
Jag tror BMW-Andreas kommer nå gränsen i sommar när han tar sin premiär på strippen med nya setupen. Med över 700Hk så bör det bli synnerligen marigt att få bakvagnen att leva ett nyktert liv. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
| Andreas har inte ett transmission längre. E36 M3 låda och M535 bakvagn. | |
| Ett? E30 skulle d va. | |
ant |
Hmm ja just.. Jag fick för mig att det fortfarande satt E30 bakvagn på den. Men Andreas bör väl fortfarande vara något så när nykter när han kör med tanke på just hur drivlinan kommer uppföra sig? ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Jodu lite halkigt blir de nog:) Men har man tur så kommer den gå rätt så rakt... E-21an med 704hk som halka runt förra året hade helt fel hjulvinklar,därför den var livsfarlig! Noga med vinklarna om den ska gå bra på vägen. |
|
ant |
Det ska i vilket fall bli väldigt kul att se dig åka på kopparracet senare! För du ska väl fortfarande åka där? ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Ja siktet är inställt på koppardalen 14 juni |
|
|
Får vi se Avesta-grabbarna på Gävle-träffen oxå? jimpa |
|
|
Ja allafall mig,hoppas bäckis följer med också och kör lite konbana:)hehe |
|
|
Det låter kanon! Då ser vi ännu mer framemot den helgen.. jimpa |
|
|
>Andreas. Vet du vilka hjulvinklar det var som stod galet på Jörgen och Theros E21:a? Det är ganska intressant vilka man ska vara extra noga med nu när bakvagnen moddas... Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
toe in är viktigast |
|
| Jag kollar så smått efter lite schyssta "eurofälgar" med lågprofilare så jag kan busa lite gata med min också. | |
|
Jaha. Det låter som att det blir full pott från Avesta på Gävleträffen :-D Vem är snabbast i konbanan? ;-) |
|
|
Ok! Ska man låta toe in vinkeln vara som den är orginal eller ska man justera något på den? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.