|
|
|
|---|---|
|
Intresserad av o köpa en M3:a e30. Gillar det där råa stuket med skärmbreddningen mm. Har kollat runt lite på ngr stycken. Många är importerade... Vet ngn om det skiljer mkt mellan olika länder på utr osv. motor,växellåda osv Tex är det en M3:a till salu idag,från dalarna, här med vanliga stolar bla,är det inte standard med sportstolar ens i m3? dom där stolarna ser ut att va hämtade från en volvo 240 från slutet av 70-talet... | |
|
USA fick växellåda från vanliga 325i och aldrig mer än 192hk(eller vad det är). Annars så är det lika världen över. Sportstolar var standard, måste ha varit det. |
|
|
kolla annonsen,den ligger inne nu här,tror det var i dalarna/avesta bilen fanns idag,såg lite annorlunda ut... trodde m3:n hade växellåda ala stora sexan,typ samma som 535 :n eftersom jag sett många som lagt i den,värt o kolla,tack. |
|
|
är säker på att sportstolar var standard... tyckte också det var skummt på den röde.. tror inte det är orginalinredning... det är mig veterligen bara USA bilarna som har "vanlig" låda... annars är det getrag dogleg låda med ettan ner som gäller... jag har fått för mig att många svensksålda M3:or är ganska klent utrustade.. annars en mycket trevlig bil med historia.. /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
mackanz: bilen du skriver om har utbytta framstolar, alla M3 E30 kom med orginal sportstolar. Vad beträffar växellådan så är det inte samma som i 535, vart har du sett nån som satt i en sån? borde knappast passa. M3an har en s.k. dogleg låda med 1an bakåt (neråt). /Jonas |
|
|
Hade för mig att vissa 635 hade sk dogleg låda oxå.Har även sett en hel del m3:or med 3.5 liters motor konvertering,kanske därifrån jag fått det o missuppfattat lite att m3:ans motor skulle passa mot stora sexans låda. Passar ngr andra motorer på m3:ans låda? Ang stolarna känns det j fattigt o sätta i icke sportstolar i en m3,annrs ser den väl rätt fräsch ut på bilderna iaf. Fredrik cs syd, finns det ngn som kör lite på bana hos er med M535 e28? Tips på rätt grejor för väghållning uppskattas. Mvh Markus |
|
|
Växellådan i M3 E30 är en Getrag 262, samma lådtyp (om inte samma låda) som satt i M5 e28 och i M6:an. V-lådorna från stora sexan passar även på S14 och M10. USA-sålda M3:or har vanlig OD-låda. (och 4.10 i utväxling om jag inte minns fel) Klädseln kan inte vara original, varför bytar man ut de otroligt sköna original sportstolarna mot något annat? (...än en glasfiberstol ;) ) Högt miltal på bilen som är till salu, dessa bilarna är inte direkt gratis att renovera motorn på... |
|
| oh, glömde en sak. Prata med Pelle Persson här på forumet om väghållning till E28:an. Du kan också besöka www.kinnby.nu och maila Mats, han har bra pejl på det också. | |
|
Stolarna är vanliga E30 skinn stolar. Det finns en till Henna röd M3 E30 från Avesta till salu på börsen, den verkar vara finare. Mvh Abbe Länk |
|
Mullpung |
Den sisstnämda M3:an är grymt fräsch iallfall, känner inte killen, har sett den ett par gånger och den är jävligt fin, och han verkar göra lungt med den! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.