AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.532

525TDS VANDRAr PÅ TOMGÅNG

Sida 2 av 2
Ra
15
Rave
525 TDSA Touring -93
Joakim E och hans trovärdighet verkar ut att i frågasättas här på forumet så jag har inte kunnat låta bli att reagera på några detaljer i han inlägg!

2003-04-24 skrev du att du kört om polisen i 234,6km/h och maskinen var bänkad till 240hk!

2003-05-05 skrev du att du kört om polisen i 269,3km/h och då hade du bara 230hk?

Hur var det nu???

Sen funderar jag även om polisen verkligen anger hastigheten i tiondelar och kan dom mäta med den nogranheten från en bil när dom blir omkörda?????

----
Finndiesel - det röda guldet!
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
vet vem staffan på wibergs är och har pratat med han otaliga gånger, nog vet han vem jag är och bara han vet villket företag jag jobbar åt så vet han.
säg bara att jag jobbar mest med matrialhanterare ute på ssab så vet han

hur trod du annars polisen kan mäta en hastighet?? inte fetre deras egen mätare utan efter deras kamera de har i bilen, har papper på allt.

Joakim Eriksson
Ra
15
Rave
525 TDSA Touring -93
Nog förstår väl jag att dom använder kamera och inte uppskattar hastigheten men jag har då aldrig fått någon hastighet i tiondelar när jag åkt dit!

Även om dom har kamera så krävs det ju ganska mycket för att kunna ange en hastighet i tiondelar, allt ska var exakt kalibrerat även polisens egen hastighet måste ju stämma exakt!

----
Finndiesel - det röda guldet!
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Joakim E den 4 maj skriver du att du ska åka med ett fraktfartyg till Tyskland den 5 för att repa under gång...är den High Speed Boats som går lika fort som din BMW eller..?? eller har du mobil uppkoppling för du har ju vart inne varje dag och skrivit ..

bara undrar
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
hört talas om bärbar dator eller du kanske inte har en själv eller??

skiter nu i detta vet vad jag kan och att jag har den lön många skulle villja ha.

Joakim Eriksson
Ki
56
KilKenny
528iA Touring -97
Blev irriterad på att tomgången vandrade på min bil, särskillt när man stod vid rödljus med driven i och bromsade.
Har läst att det går att justera så jag bestämde mig för att prova, passade även på att byta packningarna som sitter under electronikdelen och i locket på den. Sedan startade jag bilen, den gick som skit så jag bad min flickvänn sätta sig i bilen och hålla den på bromsen, sedan var det bara att flytta elektronikdelen fram och tillbaka tills den slutade att vandra på tomgången och dra åt skruvarna(det kan hända att den inte svarar på gasen då får du justera lite till). Nu går den mycket bättre och framförallt snålare från ca:1l/mil till 0,75-0,8/ mil

saint
Detta verkar vara en häftig lina att följa:-))))
Vad är sant och icke......hahaha........
Kul detta med bärbar dator på en båt och mail ?????
Visst det går att ringa från en båt,mobil men ??????
Tyvärr så blir man som jag lite besviken (om detta är lögn)på personer som uppträder som experter och "lurar" andra till felaktiga justeringar etc.
Därmed inte sagt att Joakim E ljuger, detta har jag inte fog för med min erfarenhet.
Har bra kontakt med min verkstad i Dalarna, där kan man få mycket bra råd och tips vadi problemet kan vara.
Annars tycker jag att det är bra att vissa personer reagerar på osanningar och liknande företeelser på forumet, ett stort + till Er alla :-)))))))))
MVH:.......Saint........

saint
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.