|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis bytt vattenpump på min bil utan några problem. Den passade som den skulle och så var det bra med det... Trodde jag... Efter ett tag när jag hade kört så började kylaren läcka. Det bara sprutade rätt ut så det var ett fint hål i kylaren + att ett blad på fläkten var borta. Så jag trodde att bladet hade lossnat och slagit hål på fläkten så jag köpte en ny kylare. Dit med den och efter ett tag så händer samma sak igen!!! Så nu det var bara att köpa en ny kylare igen och nya motorkuddar för dom var nog slut eftersom motorn flyttade sig så mycket. Trodde jag... Men nu var jag inte så dum så jag gjorde ett skydd av nät att ha på kylaren... Testade en sväng och man såg tydligt att fläkten gick emot nätet... Så men hjälp av uteslutningsmetoden har jag kommit fram till att det måste vara vattenpumpen som är för "lång"... Är det någon annan som har varit ute för samma sak? Jag orkar ju inte köpa en ny vattenpump och byta så det får bli en elfläkt istället. Någon som har nåt tips om vad man ska ha för tempgivare, fläkt, relä osv. och några andra användbara tips? Mvh //Peter | |
320-325 |
jag har faktiskt haft samma problem en gång fläkten tog i kylet och slog hål i kylet jag tog bort fläkten men nu i efterhand så tror jag att viskokoplingen eller vad det heter som fläkten sitter fast i var slut så att fläkten slog i kylet när man gasar för att fläkten snurrar för fort. men det är min teroi jag orkade inte bry mej så mycket det var en ganska risig 320 85´´ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.