AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
946

Högt Lambdavärde

Visa användare
27
Radox
523i -97
Ska väl säga hej till alla till att börja med och tacka för en massa intressant läsning.
Ska till att köpa min första BMW nu i dagarna killen som har den ska bara få den igenom besiktningen bara. Fick nedslag på högt Lambdavärde? undrar vad mäts då och hur får man ner det
Bilen en 325i E36 -91 med sportsystem som har ett par små hål
strax vid slutröret kanske räcker att laga det???
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Finns det läckage på avgassystemet är det med största sannolikhet anledningen till det felaktiga lambdavärdet.

Lambdavärdet är inget egentligt mätvärde, utan ett beräknat värde. Det beräknas på halterna av koloxid, koldioxid, syre och kolväten i avgaserna. Idealvärdet är 1,00, gränsvärdena vid en kontrollbesiktning är normalt (undantag finns) 0,97-1.03...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Lambda värdet är en funktion av fyra gaser. Det vanligaste och det som påverkar lambda mest är just O2 som följer med i små sprickor och hål i avhgassystemet. Motorn går rätt men en analys säger att den går " fel " så det är nog bara att byta avgassystem...
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Hehe Jeppe du han före. : )
Visa användare
27
Radox
523i -97
Ok
Värdet var visst 1.041-1.045 killen skulle fixa avgasläckan imorron och kolla värdet sen innan ombes .
Jag längtar efter att den ska bli klar hehe vart helsåld då jag var och provkörde den en viss skillnad till min idag risiga GLT -85
får tacka för upplysningarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.