|
|
|
|---|---|
|
Jag försökte få starthjälp nyss. Men bilen vägrar starta.!!!! Vad f--a kan felet vara då? Bilen dog för ett par dagar sedan, kunde starta den efter ngn timme efter den dött men inte numera. Och nu inte ens med starthjälp! HHJJÄÄLLPP | |
|
Har du kollat så den får bensin? hjorten |
|
| Det är mer än halvtank i bilen i allafall. Hur kollar man själv om bilen får bensin?. | |
|
Först måste du förvissa dig om att bränslepumpen går den brukar surra till när man slår på tändningen,kanske det är reläet som är kasst? Kan ju vara lite knivigt det där med felsökningen ibland,men att först kolla så det kommer fram bensin till motorn är nog det första man bör göra...För att kolla om det kommer bensin finns nog flera sätt men ett jag brukar göra är isåfall att lossa på bensinslangen stoppa ner den i tex en flaska och köra lite på starten då ser man om det kommit någon soppa... hjorten |
|
|
om bilen har gått tidigare utan problem tror jag att du kan glömma soppan. kolla om du har gnista. jag har råkat ut för att tändmodulen dött och då har den startat och sen när den blir varm så dör den. dagen därpå har den startat igen och dött när den blivit varm för att sedan lägga av hlt och hållet. om du har gnista kan du glömma tändmodulen. för att kolla gnistan tar du ett löst stift (om du inte har nåt så skruva dän ett) och kör ett par varv på starten. [ - A Man Is Only As Good As The Dreams He Dares To Live - ] |
|
|
Tja! Jag tror på hjortens inlägg... Hade samma problem med min i höstas (E30 i och för sig). Det funkade ett par ggr att ge pumpen en hurring med nåt hårt, men sedan var det bara att byta... Men prova "flasktricket" så ser du ju rätt snart om du får soppa fram till motorn... Lyssna även efter "bzzzzt" när du drar på tändningen... ///Tar det inte i, är det inte lågt nog!/// |
|
|
Ska kolla om jag har ngn gnista. Hur kan jag kolla bensinpumpen. Vart sitter den? |
|
|
Lämna in bilen ..skulle jag gjort iaf. Länk |
|
|
Jag ska lämna in bilen på verkstad i morgon, om någon polare kan bogsera den dit. Tack för alla svar........... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.