|
|
|
|---|---|
|
Det är så att när jag var på väg ner till Elmia i helgen så började det att låta konstigt i höger bak. små ojämnheter så klunkar det i höger bar. typ metall mot metall hörs inget när man gungar på bilen, men när man åker över en trotoarkant med höger bak så låter det! svårt att förklara.. hoppas på vettiga svar! Sen hade "nästan" inbrott igår natt... vred sönder cylindern. Ca pris?? ---------------------- King of the road | |
|
bilen känns lixon sladdrig i bak.. går som en orm på vägen.. ---------------------- King of the road |
|
|
Kolla först skicket på silentblocken (bakvagnsbussningarna). Är dom dåliga så blir bilen sladdrig i bakvagnen. |
|
| Bakvagnsbussningen me största sannolikhet!! | |
|
Har samma problem med mig. räcker med små ojämnheter i vägbanan. Vad kostar dessa bussningar på BMW utan arbetet?? mvh Daniel ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
När jag fick min höger bak bytt på min e36 323 gick de på 1500 kr inkl allt på bmw. Misstänker att du kan komma under tusenlappen om du lämnar till icke aukt. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Såg nu att du fråga efter busningarnas pris, de ligger säkert på max 200 kr. Att byta de själv är dock en operation som heter duga,. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Här kommer ett banalt tips: -kolla att hjulbultarna bak är åtdragna... Jag åkte med svärfar i hans 520 förra våren, och hörde missljud bak. Det hördes mer när man gasade eller släppt gasen, så jag trodde det var nåt med kardanaxeln eller alla möjliga andra fel. Efter ytterligare 20 mil, så kände jag hur bakvagnen ormade sig fram och tillbaka, det kändes som om bakaxeln var lös. Jag saktade in, och rätt som det var satte sig bilen på baken, och vä bakhjul hoppade förbi. Jag styrde in till vägkanten, och svärmor började gråta... Det visade sig att man på gummiverkstan sagt åt svärfar att efterdra alu-fälgarna, men den hade han alltså inte gjort... Sens moral: -kolla också de enkla grejorna! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.