AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
479

Pris för denna 325:a?

Kowalski
Jag vet att ett oändligt antal 325 varit på tapeten för värdering nyligen men jag måste fråga vad expertpanelen tror är ett lämligt pris för denna bil?

325 sportcoupe årsmodell 1994
Violett metallic (ser OK ut på bilden men hur är det i verkligheten, någon som vet?)
16000 mil
Svart skinn
AC
stolsvärme fram
Ellucka, airbag, abs
Gissningsvis importerad (hur många 325:or såldes det i lågkonjunkturens Sverige 1994?)
servicebok finns

Begärt pris 90' i annons hos en handlare (Auto classica Ystad). Vad tycker ni, just 325 har ett stort prisomfång om man kikar på annonserna.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Priset är ganska högt, handlaren är dock väldigt seriös.
Violett metalic misstänker att de är Daytona, den är snygg även i verkligheten. På kvällen ser den nästan svart ut.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
De e nog madeiraviolett en snygg färg som skiftar lite blå/lilla....Bilen i fråga har ju inte nån M-optik alls vilket i mina ögon e ett stort minus...Vad som e skäligt pris beror på vilka garantier säljaren lämnar....Som du själv säger finns de 325 från typ 55 upp till ca 100....Ja vill dock inte säga något exakt pris på just denna bil men grundtipset e väl max 75-80 för en ordinär 325:a om man köper av en nasare....Personligen värderar jag min egen 325(M-optik,RF avgas,Ny Lack -02,skinn,AC,17" BBS,mm) till ungefär 90",ja vet att de e högt!!Men bilen e i toppskick o ser ut som ny!!!Sen att det är ingen som köper den för den summan e en annan 5:a...Skulle ja vilja ha den såld skäligt fort skulle ja nog få baka en 15-20",fast den e inte till salu...
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Kowalski: Ville bara informera om att jag sålde min 325i Coupé -93, 19500mil för 80 000kr i påskhelgen. AC, stora datorn, sportstolar (tyg), sportsystem, 17" + lite utvändig styling. Märkte när jag skulle sätta ett pris på min att det precis som du säger va ett otroligt stort prisomfång. Och konstaterade att "allt" hänger på skicket på bilen. Min va oxå således en av de finaste E36 -93orna jag har sett.

Köpte som du kan se en 328i M Coupé -97 ind. med just Daytonaviolettmet. och jag kan ju bara säga att jag tycker den färgen är helt otrolig. Skiftar mellan svart, lila och blått. Den färgen tror jag inte du kommer att ångra!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.