|
|
|
|---|---|
|
Håller en ix bakklump sämre än en vanlig 325 diffad klump? Tack på förhand //Matte | |
bmwandreas |
ja de sägs så,men min kompis hade en sån på,inga problem,beror väl på hur mycket hästar man har /Andreas |
|
Nä, varför skulle den det? Det är samma drev i den som i andra E30 klumpar så vitt jag vet. Det som skiljer är Visco-enheten, men den har jag aldrig hört nån som kört sönder. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
| Ix klumpen är väl 4:10. Om den är det så har den mindre "pinjong". Dvs det lilla drevet som går in i klumpen från kardanen. Ju mindre det är ju lättare rasar det.. | |
|
Nix, inte 4,10. Kommer inte ihåg vad det är, men 3,75 eller nåt ditåt. Något lägre än en rwd 325 för att kompensera 100 extrakilon för fyrhjulsdriften. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Jag köpte drev från Peder på Mobimech,Det var 3,91 i utx. på de dreven o de hade suttit i in 325ix.Dessa drev passar i den näst största klumpen.Alltså den som sitter på 528 e28.Modellen större är de som sitter i typ 735,535,635! Jag har alltså ett hus från en 528á-87 Med lammeldiff! och 325ix(3.91) drev passar utmärkt! *MORE POWER* |
|
|
Låter spännande med E28 hus!! Men hur mycket prylar måste man sen byta eller modifiera för att få den på en E30? |
|
|
Varför vill du ha större hus? Den håller inte bättre eftersom det ju tydligen sitter likadana drev menar jag... Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Nä det är rätt, men det dräller inte av diffade E30 hus... |
|
|
You´ve got a point there! :-) Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
Paap Reeder |
Hej! Jag har i min M535iA-86 / E 28 monterat drevsats från en M5/E34 -92 med utv 3,91. Går som ett skott men mera bensin vill hon ju ha. OBS att det inte är samma slutvxlhus före som efter -85 på E 28-orna. Dyrköpt erfarenhet. MVH /// Paap Reeder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.