AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
458

Någon som känner till hur stora kostnader det inebär att sätta in följande prylar E34

Jag har precis köpt en 525- 89 som har rullat 8000 mil, den är helt standard och i ett grymt skick. Om jag får för mig att smälla in en ac eller klimator samt fönsterhissar och färddator vad skulle det kalaset hamna på?, är det lönt? någon som vet?

René

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Har den verkligen bara gått 8000 mil?! Det är ju ingenting för en bil i den åldern, om milen stämmer vill säga... Hur som helst, om du ska installera dessa grejer blir det DYRT kan jag lova, räkna med 20000 om du inte köper grejer från en skrot. Dessutom kan det vara svårt att få det att funka bra. Det är nog bättre att leta efter en bil som har dessa grejer standard.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Färddator, elhissar och farthållare brukar vara enkelt att eftermontera i E34:or eftersom all el brukar vara fördragen.
Tyvärr är det inte lika enkelt (billigt) med AC eller klimator. Då springer notan lätt iväg.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Räkna mellan 20-30 =)
Gratulerar till inköpet av en härlig BMW !!!!
Vart den dyr , den har ju inte gått så mycket?

Jag är själv ute efter en bmw 525 -535 , har sisådär med pengar´.
Någon som har nått bra tips vart jag kan hitta en hyffsat billig bmw e-34

Billy B-10
Länk
Dyr och dyr allt är relativt, jag gav 41000:- för den, mätaren stämmer, det är en äldre man som har haft den från början. Jag har en fantastisk servicebok full av stämplar, ibland har har kört 900 mil mellan serviceintervallerna och ibland bara 200 mil. Har fullständig dokumentation och mer där till, hela bilens historia beskriven i brev och kvitton som intyg där är ja....you name it!!!!.
Har alla besiktnings papperna, inte en enda anmärkning, var själv och besiktiga den idag godkänd utan anmärkning igen!!

René

Kan man eftermontera en klimator från skroten??

Är så jävla glad för min E34, har lust att flytta ut i garaget och sova hos henne!!!*L*

Lycka till i fortsättningen med din "pärla".
Det låter helt underbart !

Billy B-10
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.