|
|
|
|---|---|
|
Hade ju problem med min tomgång. Så fort bilen blev varm så vandrade den från 400-1200 & drog mkt bensin! Jag misstänkte att lambdan var slut! Men började med att byta bensinfilter för det var nog inte gjort på väldigt länge. Efter det så hällde jag i stp akutrengöring & hoppades på att det skulle bli bättre... Ingen skillnad blev så jag hissade bilen & skruvade ur lambdan i motorn & sätte på motorn i 1min. Det blev ingen skillnad på tomgången då heller så jag åkte iväg & beställde en ny lambda för 700kr. Två timmar senare funkade plötsligt tomgången perfekt & bensinförbrukningen sänktes med en gång... :) Felkontakt kanske... Så om ni har problem pröva ifall! Kostar ju inget... //Jörgen | |
|
Härligt när det löser sig utan allt förstort hål i plånboken :) /Mvh Glenn |
|
aaltoma |
Är det någon skillnad på en 525i E28 från 85? Jag har precis samma problem med min... |
| En 525i -85 har ingen katalysator och därmed heller ingen lambdasond, så det är nog inget problem för dig... | |
aaltoma |
Gissa lite att den inte hade det... Så mycket vet man om bilen man har hehehe... Hmmm men vad kan problemet vara då? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.