|
|
|
|---|---|
|
Fick lite anmärkningar idag på besiktningen. Bland annat på 3 st Spindelleder.. inre båda sidorna och vänster yttre va glapp. Har någon erfarenhet vad detta kan kosta att byta på en verkstad explusive materialet? Sedan en till fråga. "Parkeringsbroms bromsverkan otillräcklig". Jag frågade om det bara va å spänna den lite, men han tyckte den verkade va väldigt spännd redan. Så vad kan detta bero på? Nästan så bilen börjar rullar i nerförsbacke även ifall amn draget åt den max. Tack på förhand ! | |
|
Spindellederna går på ca 200kr. styck. Vad arbetet kostar beror på hur länge det tar, vilket kan variera beroende på om de sitter förjäkla hårt (rost) eller om de kommer av lätt. Hör med meken vad han tror kalaset kommer att gå på. Handbromsfelet beror troligtvis på utslitna handbromsbackar, som du bör få för under 200kr. |
|
| tack Pakkanen! | |
|
Säljer bmw lösa spindelleder? Även inre? Elr måste man byta hela länkarmen om man vill ha original(köper inte biltema,glapp från fabrik). Skriv gärna när du köpt ,vart o vad d kostade,har en bil här hemma med ngt glapp,börjar bli dax o byta snart. |
|
|
Nybörjaren,ang handbroms så justeras den i navet eftersom du har skivor bak.Trummor däremot kan spännas vid handbromsspaken.Justeringen sitter lite olika ta bort en hjulbult o lys med ficklampa kl17 el kl12 (räfflad mutter).Om det inte är ihoprostat så brukar det gå bra o justera ,backarna håller länge. mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
| mackanz: Det bör dom göra! Jag köpte min yttre på Motornord. | |
|
tack pakkanen. Jag kollar med dem imorgon om de har inre oxå.men går man till Bmw får man nog köp hela länkarmen.Sällan inre är så dålig det blir anmärkning på bes. Beträffande handbromsen NYBÖRJAREN : tror nog trucker vände på allt med trummor o skivor. Har alltid justerat mina 323:or och 325:ors handbromsar bakom handtaget inne i kupen iaf,hur lätt som helst om det finns ngt kvar att justera på. Ta en 10 :ans nyckel,tror jag det är, o justera. Handbromsen ska vara godkänd när du dragit 3/4,25 % rörelsereserv= spaken ska inte stå rakt upp. Bilen ska klara att stå i en lutning av 16 % för att klara bes. Som det är nu så drar du säkert upp handtaget till hälften innan de två vajrarna som sitter i handbromsspaken rör sig. Hissa upp o känn så hjulet snurrar fritt när du spännt på ,annrs blir det anliggning istället,= 2:a igen på bes. På bilar med trummor bak har jag justerat i själva trumman genom att sticka in en skruvmejsel beroende på modell. |
|
|
mackanz,bilar med skivor ska justeras i navet (medsols på mutter)för spänning.Annars får inte hela backen anliggsyta o stämma. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
O mackanz ang din justering på bilar med trummor om du justerar den med mejsel så har du 1-dåliga backar 2-defekt självjustering trummor ÄR självjusterande. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
O mackanz tror gör man i kyrkan----------- Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.